هندبال قهرمانی آسیا؛

تیم ملی هندبال ایران - امارات/ سکوی پنجم آسیا در انتظار شاگردان حبیبی

تیم‌های ملی هندبال ایران و امارات در چارچوب رقابت‌های قهرمانی آسیا امروز به مصاف هم می‌روند.

به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در چارچوب رقابت‌های قهرمانی آسیا تیم‌های ملی هندبال ایران و امارات امروز (شنبه) به مصاف هم می‌روند.

تیم ملی هندبال کشورمان پنجشنبه به مصاف تیم ملی هندبال کره جنوبی رفت و در پایان با نتیجه ۲۴ - ۲۴ متوقف شد و نتوانست سهمیه مسابقات قهرمانی جهان را کسب کند و به جمع ۴ تیم برترنوزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا برسد.

این اتفاق شاید تلخ‌تر از همیشه بود، زیرا بعد از مدت‌ها همه ملی پوشان در کنار یکدیگر حضور داشتند و فدراسیون با تمام توان از این تیم حمایت کرده بود.

هواداران پس از مدت‌ها دیدند که چطور هندبالیست‌های ایرانی، کویت دومین تیم پر افتخار آسیا را برای نخستین مرتبه در خاکش شکست دادند. همه دیدند که هندبالیست‌های ایرانی چطور قطر، نایب قهرمان جهان را به چالش کشیدند. همه دیدند که چطور پر افتخار‌ترین تیم تاریخ هندبال آسیا که سابقه کسب مدال نقره المپیک را هم دارد به سختی از هندبالیست‌های ایرانی نتیجه مساوی گرفت.

با این حال کار هنوز در مسابقات قهرمانی آسیا تمام نشده و بازیکنان قرار نیست همین امروز به تهران باز گردند.

تیم ملی هندبال کشورمان هنوز یک بازی دیگر دارد و باید برابر یک تیم دیگر از حاشیه خلیج فارس به میدان برود. حریف بعدی ملی پوشان برای کسب عنوان پنجمی آسیا تیم ملی هندبال امارات است. اماراتی‌ها هم وضعیت مشابهی با تیم ملی کشورمان داشتند و تا آخرین دیدار خود تلاش می‌کردند که سهمیه دور نهایی رقابت‌های قهرمانی هندبال آسیا را کسب کنند.

آن‌ها در دور نخست این رقابت‌ها کار نسبتا آسانی در پیش داشتند و توانستند به آسانی هنگ کنگ و عراق را شکست دهند. آن‌ها مقابل کویت هم شکست نزدیکی را تجربه کردند تا به عنوان تیم دوم گروه چهارم این رقابت‌ها راهی مرحله دوم شوند. امارات در این مرحله با تیم‌های عربستان، ژاپن و بحرین همگروه شد و با پیروزی برابر عربستان و شکست مقابل ژاپن در دیدار آخر خود همانند تیم ملی کشورمان شانس این را داشت تا در صورت برد سهمیه رقابت‌های قهرمانی جهان را بگیرد و به مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا برسد، اما آن‌ها هم بازی خود را واگذار کردند تا حالا حریف ایران در این مرحله شوند.

تیم ملی کشورمان بدون شک با توجه به فشار بالای مسابقات و همچنین مصدومیت و خستگی تعداد زیادی از بازیکنان شاید همه مهره‌های خود را برای این دیدار در اختیار نداشته باشد.

امارات تیم پر افتخار و قدرتمندی نیست، اما در این دوره از مسابقات نمایش خوبی داشته است و نباید این تیم را دست کم گرفت.

تیم‌های ملی هندبال ایران و امارات روز شنبه از ساعت ۱۶ به مصاف هم می‌روند.


بیشتربخوانید:

تیم‌ملی هندبال ایران‌۲۴ - کره جنوبی ۲۴ / ملی پوشان ایرانی از رسیدن به قهرمانی جهان بازماندند

کاپیتان تیم ملی هندبال خداحافظی کرد

امارات حریف هندبالیست‌های ایرانی شد


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معلم بازنشسته
۱۰:۲۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
به نام خدا
به نظر من در بازی هندبال ایران مقابل کره ایران به ا... کرم استکی باخت زیرا او حداقل 4 موقعت گل را از دست داد وبطور کلی در بازهای قبل هم خوب بازی نکرد
نمی دانم چرا مربی هندبال او را تعویض نکرد !
شاید بحث بازیکن سالاری مطرح باشد
گویا پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل
آخرین اخبار