وضعیت بیماری‌های غیرواگیر در کرمان با حضور مشاور عالی وزیر بهداشت در کمیته کشوری بیماری‌های غیر واگیر بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمید رضا رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بیماری‌های غیر واگیر در کرمان به اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش روی این دانشگاه در زمینه بیماری‌های غیرواگیر اشاره کرد.

در ادامه محمد باقر لاریجانی مشاور عالی وزیر بهداشت در این نشست گفت: فعالیت‌هایی که در این دانشگاه انجام می‌شود عمیق و با برنامه است و دانشگاه علوم پزشکی کرمان به خوبی توانسته است برنامه‌های وزارت را اجرا کند.

او ضمن اشاره به اقدام مثبت تدوین سند استانی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط استان کرمان، توصیه‌هایی در خصوص عملیاتی‌تر شدن این سند ارائه کرد.

لاریجانی تصریح کرد: با اضافه کردن سایر دیتا‌های محلی مربوط به بیماری‌های غیرواگیر می‌توان بر غنای این سند افزود.

مشاور عالی وزیر بهداشت همچنین بر انجام اقدامات مداخله‌ای و عملیاتی در زمینه بیماری‌های غیر واگیر تاکید کرد.

او در مورد انجام طرح‌های تحقیقاتی و مطالعاتی در زمینه بیماری‌های غیر واگیر بیان داشت: در این زمینه باید مطالعات مقایسه‌ای داشته باشید.

او همچنین خواستار افزایش همکاری‌های بین بخشی و تعامل موثر با مسئولان استان در زمینه اجرایی نمودن برنامه‌های غیرواگیر شد.

لاریجانی با اشاره به زیر ساخت‌های ایجاد شده، اقدامات انجام گرفته و برنامه‌های پیش روی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در زمینه بیمای‌های غیرواگیر، گفت: این دانشگاه مسیر صحیحی را در رابطه با بیماری‌های غیر واگیر انتخاب کرده و این مسیر بایستی عملیاتی‌تر شود و در نهایت به الگویی برای کشور تبدیل گردد.

سید وحید احمدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه در این نشست گزارشی در خصوص عملکرد دانشگاه علوم پزشکی کرمان در بسیج ملی کنترل فشار خون بالا ارائه کرد.

او همچنین برنامه ایراپن که به صورت پایلوت در شهرستان بافت انجام می‌شود را تشریح و برنامه‌های عملیاتی دوسالانه کارگروه سبک زندگی سالم کمیته دانشگاهی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر دانشگاه را اعلام کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار