رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی دانشجویان همکاری و تعاملات دانشگاهیان با موسسات خیریه ارتقا می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اسحاق رسولی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل صبح امروز در دیدار با اعضای شورای مرکز مجمع مهندسان خیر این استان گفت: موسسات خیریه بهتر هست با نگاه عمیق تر و عالمانه‌تر  بجای تمرکز بر درمان مشکلات به پیشگیری از تولید مشکلات و بیماری‌ها بپردازد.

او افزود: این که دانشگاهیان و مهندسین به صورت عالمانه‌تر وارد عمل خیر شده اند نوید راه‌اندازی یک نهضت جدید برای پرداختن به ریشه‌های اساسی مشکلات و نارسائی‌ها جامعه را می دهد که دانشگاه آزاد اسلامی به معنی واقعی یک دانشگاه عام المنفعه هست و در دوره جدید نیز دانشگاه آزاد اسلامی، بنا بر این دارد که بیش از پیش در خدمت مردم باشد و وارد متن مسائل و چالش های مردم و جامعه شود.

 رسولی بیان کرد: مجمع مهندسان خیر می‌تواند در زمینه‌های عام‌المنفعه مهمی با دانشگاه همکاری داشته باشد که از جمله در زمینه اشتغال دانش بنیان و رفع بیکاری در بین مهندسان استان می‌توان اشاره کرد.

او افزود: انجام فعالیت های پراکنده و متنوع در مباحث خیریه سبب کاهش توانایی و تاثیرگذاری یک موسسه می‌شود که بهتر است هر موسسه‌ای یک یا دو مسئله را در کانون توجه قرار دهد و به صورت ریشه‌ای در حل یک معضل جامعه را به صورت ریشه‌ای یاری دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: به عنوان مثال و برای حل ریشه‌ای مشکلات سلامت مردم و شیوع سرطان، کشت ارگانیک در یکی از روستاهای اردبیل را در دستور کار قرار داده‌ایم  و با آموزش کشاورزان آنها را به تولید محصولات ارگانیک تشویق می‌کنیم که نتیجه این کار پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری‌هایی است که با استفاده از محصولات شیمیایی به وجود می‌آیند.

او افزود: امیدواریم با همکاری این مجموعه از انجام امور خیریه موردی اجتناب کرده و با یک روش علمی مسائل را به صورت ریشه حل کنیم. این موضوع یک کار اساسی و ارزشمند است که تاکنون در انجام آن کوتاهی شده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.