استاندار اردبیل:

نخستین گام توسعه و پیشرفت از دانشگاه برداشته می‌شود

استاندار اردبیل گفت: نخستین گام توسعه و پیشرفت از محل دانشگاه ها برداشته می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان بازدید از دانشگاه سما و مزرعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: دانشگاه‌ها محل تبادل اندیشه و تولید علم و تفکر است و نخستین گام توسعه و پیشرفت از این محل برداشته می‌شود.

او افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به معنای واقعی از تمام ظرفیت‌های خود جهت ایجاد فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال بهره می‌برد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه این دانشگاه علاوه بر خدمات رسانی به دانشجویان خود به سایر مردم نیز در زمینه‌های مختلف خدمات می‌دهد گفت: خدمات ورزشی، علمی پژو هشی و مشاوره خانواده از جمله اقداماتی است که این مجموعه دانشگاهی انجام می‌دهد.

بهنام جو افزود: برگزاری استارتاپ‌های علمی- کار افرینی و نو آوری در بخش‌های مختلف می‌تواند دانشجویان و علاقمندان را به سمت توسعه و پیشرفت سوق دهد.

او الگو برداری از دانشگاه‌های برتر دنیا را یاد آور شد و اظهار کرد: این دانشگاه باید در زمینه‌های مختلف تحصیلی و فنی و با آسیب شناسی کلی می‌تواند از روش‌های نوین جهانی بهره برداری کند.

استاندار اردبیل از مربیان و دبیران سما خواست علاوه بر ایجاد انگیزه تحصیلی برای دانش آموزان در رابطه با اخلاق و توسعه فرهنگی نیز تلاش و اهتمام جدی داشته باشند.

بهنام جو نقش تربیتی را در دانش آموزان و دانشجویان خیلی مهم دانست و افزود: تاثیر پذیری دانش آموزان و دانش جویان از مربیان و اساتید به مراتب بیشتر است و باید این افراد برای فرزندان این مرز و بوم الگوی شایسته‌ای باشند.

او آسیب شناسی مشکلات اجتماعی دانشجویان را از وظایف دانشگاه‌ها دانست و افزود: با شناسایی مشکلات اجتماعی و فرهنگی و آسیب شناسی معضلات احتمالی می‌توان جوانان را به سمت و سوی مناسب هدایت کرد.

استاندار اردبیل همچنین در جریان بازدید از مزرعه پرورش گیاهان دارویی و طیور ارگانیک دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این مجموعه می‌تواند انگیزه دانشجویان را در ادامه تحصیل افزایش دهد که در پایان تحصیلات با یک حرفه خاص فارغ التحصیل شوند.

در ادامه از طرح‌های معماری اسلامی، نحوه پرورش دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی و از مزرعه و گارگاه مشارکتی این دانشگاه بازدید شد و برای توسعه مجموعه پرورش طیور از جمله شتر مرغ و بوقلمون قول مساعد داده شد.

انتهای پیام/ح

ایجاد فضای کسب و کار توسط دانشگاه آزاد اسلامی

برچسب ها: دانشگاه ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.