مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: بندر چمخاله، ظرفیت ارزشمندی در حوزه گردشگری است که نمونه آن در کشور وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد راستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در رشت الحاق ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا را دارای چشم اندازی مثبت برای استان گیلان خواند و گفت: بندر چمخاله لنگرود، ظرفیت ارزشمندی در حوزه گردشگری است که نمونه آن در کشور وجود ندارد و می‌تواند در معرفی ظرفیت‌های گردشگری دریایی کشور بسیار اثرگذار باشد.

او با بیان اینکه طرح مطالعاتی برای بررسی رسوب گذاری در تالاب انزلی را با مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی از مرداد ماه امسال آغاز کرده ایم که تا دو ماه دیگر، به پایان می‌رسد، افزود: این پژوهش به ریشه یابی علل رسوب گذاری و تشدید آن و همچنین تاثیر ساخت و ساز‌های زیربنایی حوزه تالابی در میزان رسوب گذاری پرداخته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اتصال راه آهن رشت به انزلی اظهار داشت: با توجه به محدودیت دسترسی به پس کرانه در بندر انزلی، این اتصال می‌تواند به توسعه حمل و نقل بین وجهی و چند وجهی کمک کند.

راستاد پیشنهاد داد: در مجاورت ایستگاه راه آهن انزلی، فضایی برای دپو تعبیه شود تا امکان جابجایی کالا‌ها از دو مقصد بندر و ایستگاه ریلی به سهولت فراهم شود.

او با بیان اینکه در موضوع گردشگری همواره گردشگری دریایی مورد تاکید بوده است، یادآور شد: در جهت تحقق روند توسعه این بخش امکانات حمایتی وجود دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: اقدام فوری در حوزه برقراری خطوط مسافری دریایی در نوار شمالی از تاکیدات وزیر راه، است و استفاده از کشتی‌های مسافری - باری در گیلان می‌تواند نتایج مثبتی در مسیر تعالی گردشگری به همراه آورد.

راستاد با یادآوری جایگاه خوب بندر انزلی در تخلیه و بارگیری کالا‌ها بعد از بنادر امام (ره) و شهید رجایی تصریح کرد: باید با بازاریابی و معرفی ظرفیت‌های این بندر، جایگاه و توان گذشته آن را احیا کرد.

ارسلان زارع، استاندار گیلان نیز شب گذشته در دیدار با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از آنجایی که استان گیلان ظرفیت‌های زیادی در زمینه گردشگری دریایی دارد، برای اجرایی کردن آن‌ها توجه جدی نیاز است.

او لزوم سرعت بخشی به پروژه‌های عمرانی بنادر و توجه جدی به گردشگری دریایی را خواستار شد و افزود: این بخش از گردشگری، علاقه‌مندان داخلی و خارجی بسیاری دارد و بسترساز اشتغال پایدار است.

استاندار گیلان تصریح کرد: ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی در استان گیلان وجود دارد و یکی از موضوعات مستمر مورد نظر ما، پایش و حفاظت از حریم ۶۰ متر ساحل است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اشتغال ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.