رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: بارش برف و کولاک شدید و مه غلیظ، دید افقی در گردنه‌ها و برخی از جاده‌های این شهرستان را به ۲۰ متر کاهش داد و تردد در آن‌ها را مختل کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، محسن خادمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: بارش برف و کولاک شدید باعث لغزندگی جاده‌ها شده و تردد خودرو‌ها در گردنه‌های «جواله‌رشان»، «کاولان» و «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان را دشوار کرده‌است.

او اضافه کرد: دید افقی در سایر محور‌ها از جمله محور مهاباد - ارومیه، مهاباد - بوکان و کمربندی «دارلک» نیز به کمتر از ۵۰ متر رسیده و رانندگان باید هنگام تردد ضمن احتیاط کامل از چراغ مه‌شکن استفاده کنند.

خادمی افزود: عوامل راهداری از بامداد امروز عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی را در تمامی محور‌ها آغاز کرده‌اند، اما با توجه به برودت هوا و تداوم بارش‌ها، سطح جاده‌ها بسیار لغزنده است.

او با انتقاد از تردد بدون زنجیرچرخ دستگاه‌های کشنده و تریلی‌ها به ویژه در گردنه‌ها اظهار داشت: تردد این خودرو‌های سنگین در گردنه‌ها و منحرف شدن از جاده باعث ایجاد مشکلات زیادی برای سایر خودرو‌ها شده و پلیس راهور باید هنگام بارش برف و کولاک از تردد آن‌ها جلوگیری کند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستا‌های «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» (گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است.

او با اشاره به انباشت یک‌هزار تن نمک و ماسه در راهدارخانه‌های این شهرستان برای اجرای طرح زمستانی، اضافه کرد: ماشین‌آلات راهداری از جمله ماشین‌های برف‌روب و نمک‌پاش نیز در این شهرستان تجهیز، بازسازی و آماده‌سازی شده‌است.

خادمی ادامه داد: هم‌اکنون ۴۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۱۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحد‌ها قرار دارد؛ ضمن آنکه ۱۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌شود.

او از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.