کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان ومدارس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان چرداول از برگزاری کارگاه آموزشی مدارس مروج سلامت در این شهرستان خبر داد.

کارگاه آموزشی مدارس مروج سلامت در شهرستان چرداول برگزار شد

منیژه بیگی کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان ومدارس شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرداول در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ گفت: کارگاه کیفی سازی مدارس مروج سلامت به منظور شرکت مدیران و مراقبین سلامت مدارس مجری طرح برگزار شد.

او ادامه داد:طرح مدارس مروج سلامت به منزله یک نظام برای ارتقای سلامت است که با مشارکت فعالانه اولیاء، مربیان و دانش‌آموزان و با رویکرد توانمندسازی دانش‌آموزان در زمینه مراقبت از خود، فرهنگ خود مراقبتی و آموزش همسان‌ها و همسالان، منجر به افزایش ظرفیت‌ها و توانمندسازی آن‌ها در مورد سبک زندگی سالم، خودمراقبتی و ارتقای سواد سلامت خواهد شد.

کارشناس سلامت نو جوانان، جوانان و مدارس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان چرداول اظهار کرد: در اجرای طرح مدارس مروج سلامت، فعالیت‌های آموزش جامع سلامت، ارائه خدمات بالینی دانش آموزان در مدارس، سلامت محیط و ایمنی، بهبود تغذیه در مدارس با ساماندهی پایگاه‌های تغذیه سالم و بوفه‌ها، تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی، خدمات سلامت روان و مشاوره‌ای به منظور پیشگیری از رفتار‌های پرخطر و همچنین مشارکت والدین و جامعه در برنامه‌های ارتقای سلامت در مدارس در نظر گرفته شده است.

او مطرح کرد: همچنین برنامه‌هایی از جمله خدمات غربالگری و معاینات دوره‌ای کارکنان مدارس در نظر گرفته شده است تا بتوانند علاوه بر آموزش، در امر پرورش و ارتقای سلامت دانش آموزان مشارکت کنند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.