مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: سامانه سرد و بارشی به تدریج از فردا از استان خارج می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی سامانه سرد و از روز چهارشنبه هفته کنونی هوای استان پایدار می‌شود و دما هوا افزایش نسبی خواهد داشت.

او، با اشاره به اینکه بارش برف که از ۲ روز گذشته در کوهستان‌های گیلان آغاز شد به طور پراکنده ادامه دارد، افزود: در کوهستان‌های اشکورات رودسر و جواهردشت چابکسر یک متر برف روی زمین نشسته است.

مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه ارتفاع برف در محور کوهستانی اسالم - خلخال به ۵۰ سانتی متر رسید، گفت: تردد در این محور با زنجیر چرخ امکانپذیر است

محمد دادرس، با اشاره به اینکه در کوهستان‌های رضوانشهر هم ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر برف باریده است، افزود: بارش برف موجب مسدود شدن محور کوهستانی پونل - خلخال شده است.

او، با بیان اینکه ارتفاع برف در کوهستان‌های ماسال نیز به بیش از ۴۰ سانتی متر رسیده است ، گفت: در شهر تاریخی ماسوله به بیش از ۲۰ سانتی متر برف باریده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: ارتفاع برف در کوهستان‌های شاه معلم، دهرا، خلیل دشت و کهنه ماسوله به بیش از ۷۰ سانتی متر رسیده است.

محمد دادرس گفت: ارتفاع برف در گردنه لاری خوانی دیلمان به ۴۰ سانتی متر و در شهر دیلمان به ۱۵ سانتی متر رسیده است و تردد در مناطق کوهستانی دیلمان با زنجیرچرخ امکانپذیراست.

او، با اشاره به اینکه بارش برف کوه‌های لنگرود را هم سپیدپوش کرده است، افزود: ارتفاع برف در کوهستان‌های لنگرود ۱۰ سانتی متر گزارش شده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان، با اشاره به کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا از ۲ روز گذشته تا کنون گفت: در حال حاضر در جلگه‌های گیلان هم به صورت پراکنده باران می‌بارد.

محمد دارس، با اشاره به رفت و برگشت‌های سرد و بارشی در استان، افزود: آسمان گیلان دوباره از پنجشنبه بارانی می‌شود.

او گفت: امروز ارتفاع موج دریای خزر ۸۰ تا ۱۸۰ سانتی متر است که برای فعالیت‌های دریانوردی و صید نامناسب خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته دیلمان با دمای هوای ۵ درجه زیر صفر سردترین و کیاشهر با ۸ درجه سانتی گراد گرمترین مناطق گیلان بود.

او تصریح کرد: دمای فعلی رشت مرکز گیلان ۵ درجه سانتی گراد و رطوبت هوای این شهر ۱۰۰ درصد است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.