مدیرکل هواشناسی گیلان از بارش برف در مناطق کوهستانی خبر داد و گفت: ارتفاع برف در برخی مناطق به ۴۰ سانتی متر رسید.

بارش ۴۰ سانتی متری برف در گیلانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه بارش برف که از دیروز و بامداد امروز در مناطق کوهستانی آغاز شد، همچنان ادامه دارد، گفت: ارتفاع برف در برخی مناطق به ۴۰ سانتی متر رسید.

او افزود: در مناطق سرتربت، خصیل دشت، تماجان، هلوچالک، شهر سمام و سیاه کوه املش ۲۵ سانتیمتر، زندانه و وینه رضوانشهر ۱۰ تا ۲۵ سانتیمتر، امام زاده اسحاق و امام زاده ابراهیم شفت ۲۰ سانتی متر، ماسوله، کهنه ماسوله، دهرا، خلیل دشت و شاه معلم فومن ۱۵ سانتی متر، اولسبلنگاه، نم نمه پشت و خشک دریا ماسال ۵ سانتیمتر، رحیم آباد، اشکورات، لشکان، گیری، اره چاک، کشایه، نفت چاک، چاکل و ولنی رودسر ۵ تا ۴۰ سانتی متر برف باریده است

مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: در مناطق کوهستانی ونه بین و حاجی امیر آستارا ۵ تا ۱۰ سانتی متر، لاریخانی، دیلمان و اسپیلی سیاهکل نیز ۵ تا ۱۵ سانتی متر برف بارید و در حال حاضر بارش برف در این مناطق قطع شد.

محمد دادرس، از تضعیف و خروج سامانه بارشی از عصر امروز از شرق گیلان خبر داد و افزود: فردا آسمان گیلان صاف تا نیمه ابری همراه با پدیده یخبندان در مناطق کوهستانی همراه است.

او گفت: سامانه هوای بارشی و سرد دیگری دوشنبه و سه شنبه پیش رو در گیلان مستقر خواهد شد که موجب بارش باران در مناطق جلگه‌ای و برف در مناطق کوهستانی خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی گیلان تصریح کرد: دریای خزر با ارتفاع موج ۳۰ سانتی متر تا یک متر و ۳۰ سانتی متر فردا برای فعالیت‌های دریانوردی به ویژه صید مناسب است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.