وقوع ماهانه ۹۰۰ نزاع فردی و دسته جمعی در استان کرمانشاه

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از وقوع ماهانه ۹۰۰ نزاع فردی و دسته جمعی در استان خبر داد.

 نزاع فردی و دسته جمعی به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  محمدرضا آمویی امروز (۲۹ دی) در اولین جلسه کارگروه اجتماعی استان در تشریح وضعیت نزاع فردی و جمعی در استان گفت: خوشبختانه آمار نزاع‌های جمعی در استان در چند سال گذشته با شیب ملایم در حال کاهش است و از ۴۲۵ مورد در سال ۱۳۹۴ به ۳۴۷ مورد در سال گذشته رسیده است.

آمویی با اشاره به افزایش نزاع‌های فردی در استان، گفت: متاسفانه نزاع‌های فردی برخلاف نزاع‌های دسته جمعی در سال‌های گذشته افزایش یافته و از ۷۸۸۰ مورد در سال ۱۳۹۴ به ۱۰ هزار و ۷۴۸ مورد در سال گذشته رسیده است.

او افزود: در حال حاضر روزانه ۳۱ نزاع فردی و دسته جمعی در استان داریم و ماهانه حدود ۹۰۰ نزاع در استان به ثبت می‌رسد.

به گفته معاون اجتماعی نیروی  انتظامی استان کرمانشاه اختلافات خانوادگی و مالی عمده دلایل نزاع در استان محسوب می‌شوند.

آمویی با بیان اینکه نزاع‌های فردی و جمعی تبعات بسیاری دارند، گفت: استفاده از سلاح‌های گرم و سرد و در برخی موارد قتل برخی از تبعات این آسیب است.

اوبه تبعات دیگر این آسیب اشاره کرد و افزود: به خطر افتادن سلامت و امینت جامعه، برهم خوردن نظم اجتماعی و تبدیل همبستگی‌های اجتماعی به گسست‌های اجتماعی از جمله دیگر تبعات این آسیب است.

آمویی بیان  کرد: با توجه به فیلمبرداری مردم از صحنه نزاع‌های فردی و جمعی و انتشار آن در فضای مجازی، این امر موجب ترویج خشونت شده و سلامت روانی و امنیتی جامعه را نیز به خاطر می‌اندازد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یادآور شد: این آسیب همچنین موجب تحمیل هزینه به یگان‌های انتظامی و اتلاف وقت و سرمایه انتظامی می‌شود و از طرفی پرونده‌های قضایی را افزایش می‌دهد.

او با اشاره به تهیه طرح شناسایی علل موثر در نزاع‌های فردی و جمعی در استان گفت: این طرح تحقیقاتی نیازمند ۲۸ میلیون تومان اعتبار است و با انجام آن طی چهار ماه می‌توانیم شناخت بهتری از عوامل نزاع در استان و راهکار‌های رفع این عوامل و پیشگیری از آن بدست بیاوریم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.