معاون پایش و نظارت حفاظت محیط زیست استان قزوین: اشکالات سامانه پایش هوا در آبیک رفع شده و در حال حاضر فعال است.

سامانه پایش کیفیت هوا در آبیک مجدد فعال شد/ راه اندازی سامانه کیفیت هوا در الوند بزودیموسوی معاون پایش و نظارت حفاظت محیط زیست استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین گفت:

بعد از چند روز وقفه در سامانه پایش کیفیت هوا در آبیک، این سامانه فعال است، اما اطلاعات ارسال شده هنوز به صورت برخط در دسترس نیست.

موسوی، دلیل وقفه در سامانه کیفیت هوای آبیک را قطع فیلتر و نصب مجدد آن دانست و گفت: علاوه بر این گاهی اختلال در اینترنت و یا ارسال ناقص اطلاعات باعث می‌شود نتوانیم اطلاعات کیفیت هوا را داشته باشیم.

او افزود: در حال حاضر در استان قزوین دو سامانه کیفیت هوا در شهر قزوین و آبیک وجود دارد و قرار است یک سامانه دیگر در شهر الوند به زودی راه‌اندازی و عملیاتی می‌شود.

موسوی معاون حفاظت محیط زیست شاخص آلودگی هوا در قزوین را ۶۲ و در آبیک ۷۵ اعلام کرد و گفت: طبق این شاخص‌ها وضعیت آلودگی هوا در قزوین و آبیک قابل قبول است.

سامانه پایش لحظه‌ای و کیفی آلودگی هوا ابزاری است که با آن می‌توان وضعیت لحظه‌ای کیفیت هوای مناطق مختلف را ارزیابی کرد تا مردم بتوانند اطلاعات شاخص آلودگی هوای نزدیک محل زندگی‌شان را در آن مشاهده کنند.

این سامانه ‍‌ها که به صورت فیزیکی در مناطق خاصی نصب می‌شود اطلاعات آن به لحظه برای مردم قابل مشاهده و یا به صورت برخط (آنلاین) از طریق سایت aqms.doe.ir در دسترس است.

انتهای پیام/ گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.