مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین می‌گوید: اخیرا تصمیماتی برای محدود کردن سهمیه گاز نیروگاه شهید رجایی گرفته شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: به خاطر سرمای هوا و نیاز به مصرف گاز در بخش خانگی اخیرا با گرفتن تصمیماتی در مرکز سهمیه گاز نیروگاه شهید رجایی کم شده و هم اکنون به این علت در نیروگاه از سوخت مازوت یا گازوئیل استفاده می‌شود، اما خروجی‌های نیروگاه در حد استاندارد و قابل قبول است.

مهدیخانی ادامه داد: معمولا در فصول سرد سال اولویت مصرف گاز، مصارف خانگی است و مردم باید در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا کار به جایی نرسد که صنایع را تعطیل کنیم.
او اضافه کرد: شاخص آلودگی هوا از صفر تا ۵۰ پاک محسوب می‌شود، ۵۱ تا ۱۰۰ قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۱ ناسالم برای گروه‌های حساس و از ۱۵۱ تا ۲۰۰ وضعیت اضطراری است که در شهر آبیک، چند روز هوا در این وضعیت قرار داشته است.

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: کارخانه سیمان یکی از مواردی است که در آلودگی شهر آبیک تاثیر دارد، اما خارج از محدوده استان قزوین قرار دارد.

او افزود: هفته گذشته در جلسه‌ای با حضور نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مقرر شد برای کنترل آلایندگی کارخانه سیمان جلسه‌ای برگزار شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان ادامه داد: از دیگر عوامل ایجاد آلودگی هوا در شهرستان آبیک وجود ریزگرد‌ها در جنوب این شهرستان است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین با بیان اینکه با تعطیلی مدارس و معادن مشکل آلودگی هوای شهر آبیک رفع نمی‌شود و باید فکر اساسی اندیشیده شود، بیان کرد: جلساتی با اداره کل حفاظت از محیط زیست استان برگزار شده و پیگیری‌هایی در دستور کار قرار گرفته است تا به نتیجه قابل قبولی در این زمینه دست یابیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.