مانور مقابله با آتش سوزی در واحد‌های گازی نیروگاه شهید رجایی قزوین برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علیرضا کیان بخش مدیر امور اچ اس‌ای (HSE) نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: به منظور صیانت از نیروی انسانی و سرمایه‌های ملی، عملیات شبیه سازی مقابله با آتش سوزی در واحد‌های گازی با حضور تیم‌های ایمنی، بهره برداری و مرکز بهداشت کار برگزار شد که طی آن، زمان پاسخ به رخداد و اطلاع رسانی مورد سنجش قرار گرفت.

کیان بخش افزود: در این مانور ، مسیر پرژ سوخت واحد، دچار آسیب فرضی شد که با ایجاد این اشکال، هوای بسیار داغ این مسیر با سوخت نشت یافته در کوپه توربین واحد گازی شماره یک برخورد کرد و موجب آتش سوزی فرضی شد.

او ادامه داد: کارکنان بهره برداری و ایمنی حاضر در محل حادثه با مشاهده این رخداد، بلافاصله شروع کردن آتش را خاموش کنند، اما به علت گسترش حریق، طی تماس با قرارگاه ایمنی، تقاضای نیروی کمکی شد.

کیان بخش بیان داشت: با حضور تیم عملیاتی قرارگاه ایمنی، آتش فرضی که گسترش یافته بود، خاموش شد.

 مدیر امور اچ اس‌ای (HSE) نیروگاه شهید رجایی قزوین ادامه داد: در این عملیات، دو نفر از کارکنان بهره برداری که دچار سوختگی فرضی شده بودند، با حضور تیم امداد و نجات مرکز بهداشت کار، در محل حادثه، معاینه و برای درمان بیشتر، به آن مرکز منتقل شدند.

او گفت : سنجش سرعت عمل تیم‌های عملیاتی و پشتیبانی، سنجش میزان هماهنگی بین تیم‌های عمل کننده و کارکنان امور اچ اس‌ای در مواجه با حوادث احتمالی، بررسی نقاط قوت و ضعف در این مانور، اطمینان از عملکرد صحیح تجهیزات و بررسی میزان آمادگی کارکنان در زمان مقابله با بحران آتش سوزی اهدافی بود که در این عملیات شبیه سازی با موفقیت به دست آمد.

انتهای  پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.