امام جمعه گرگان گفت: ملت ایران از سپاه عزیز و عزتمند به عنوان بازوی نیرومند انقلاب تمام قد دفاع می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در خطبه‌های نمازجمعه گرگان با گرامیداشت یاد وخاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت : حضور میلیونی ملت در تشییع سردار دل‌ها و تجلیل از انتقام سپاه در موشک باران پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق نشانه همدلی ملت و نظام است.
 
آیت الله نورمفیدی همچنین با نگوداشت شهدای جانباخته حادثه غمبار سقوط هواپیما گفت:ملت به هیچ کس اجازه نمیدهد که از احساسات پاک مردم سوء استفاده کند چرا که مردم هوشیار و آگاه هستند.
 
او با بیان اینکه همگی مراقب توطئه‌های دشمنان و عوامل نفاق هستند افزود: همین آگاهی موجب شد که منافقان نتوانستند در 20 استان کشور  ٢٠٠٠نفر جمع کنند.

امام جمعه گرگان ادامه داد : ملت تمام قد از نیرو‌های مسلح کشور بویژه سپاه پاسداران این مدافعان امنیت دفاع می‌کند.

آیت الله نورمفیدی افزود: باید جوانب حادثه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی به طور دقیق بررسی شود و عوامل، قصور و تقصیر احتمالی در درون و یا بیرون کشور شناسایی شود چرا که احتمالاتی وجود دارد که ریشه خطا در ساقط کردن هواپیمای اوکراینی دخالت و عمد آمریکا باشد و با دستکاری آمریکا در سلسله مسائلی این خطا رخ داده باشد که باید مورد بررسی قرار بگیرد، با نگاه به سابقه تاریخی آمریکا مشاهده می‌کنیم که چنین اقدامات سخیفی را در کارنامه خود جای دادند و ذزه‌ای نیز نادم و پشیمان نبودند.

امام جمعه گرگان افزود: آمریکا هواپیمای مسافری ایران با ۲۹۰ مسافر را در خلیج فارس هدف قرار داد، اما حتی یک عذرخواهی نکرد و به عامل این جنایت هم جایزه داد ،  پس از سقوط هواپیمای اوکراینی مردم تفاوت بین ایران و آمریکا را ملاحظه کردند، پس از این حادثه تلخ فرمانده نیروی هوافضای سپاه و فرمانده کل سپاه ضمن عذرخواهی از مردم آرزوی مرگ کردند، گرچه احتمال دخالت دشمن در بروز این خطا وجود دارد که باید بررسی شود.

او گفت: سقوط هواپیمای اوکراینی نه تنها خانواده‌های جانباختگان که احساسات ملت ایران را جریحه‌دار و آن‌ها را عزادار کرده است و حضور پرشور مردم را تشییع و خاکسپاری شهدای سانحه هوایی در استان‌های مختلف از جمله گلستان شاهد بودیم، اما ما موج‌سواری و رقاصی عده‌ای مزدور آمریکا بر روی احساسات پاک مردم را برنمی‌تابیم.

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: برخی از مزدوران آمریکا و عوامل نفاق پس از سقوط هواپیمای اوکراینی به میدان آمدند و ضمن تحریک برخی مردم شعار‌های هنجارشکنانه سر دادند، اما سفیر انگلیس در میان آن‌ها چه می‌کرد؟

امام جمعه گرگان گفت: آمریکا، اروپا، سفیر انگلیس، عوامل نفاق، خاندان پهلوی و رژیم صهیونیستی از معترضان حمایت و پشتیبانی کردند و با همه زحمتی که کشیدند در کل کشور ۲ هزار نفر را هم نتوانستند برای اعتراض به میدان بیاورند، در گرگان نیز عده‌ای انگشت‌شمار حدود ۲۰ نفر تجمع کرده بودند که مشخص شد عامل این تجمع خود از عوامل نفاق بوده است.

آیت الله نورمفیدی افزود: در دانشگاه صنعتی شریف و امیرکبیر جمعی از جوانان برای همدردی با جانباختگان سانحه هوایی دور هم جمع شده بودند، اما عده‌ای منافق وارد میدان شدند تا موج‌سواری کرده و این قضیه را منحرف کنند، آیا جمعیت ده‌ها میلیونی در تشییع پیکر‌های حاج قاسم و دیگر شهدای جبهه مقاومت جمعیت ایران هستند و یا این عده‌ای قلیل و خفاشانی که در تاریکی حرکت کرده و دست به اعتراض زدند؟

وی گفت: ملت ایران همان کسانی هستند که امروز با وجود بارش برف و باران در نماز جمعه تهران با حضور رهبر معظم انقلاب شرکت کردند، گرچه در سانحه هوایی خطایی رخ داده و به احتمال قوی ریشه بیرونی دارد.

او تصریح کرد: مردم ایران قدرشناس هستند و فراموش نمی‌کنند که در ۴۰ سال پس از انقلاب، دوران دفاع مقدس، مبارزه با داعش و ... چه کسانی کشور را حفظ کردند.

آیت الله نورمفیدی گفت: در گذشته هواپیماربایی بسیاری رخ می‌داد، اما با راه‌اندازی امنیت پرواز هواپیماربایی‌ها و عملیات تروریستی خنثی شده است و این امنیت مرهون زحمات سپاهیان دلاور است و مانع اقدامات عوامل تروریستی شدند.

امام جمعه گرگان ضمن تسلیت رحلت آیت‌الله میبدی، از حضور پرشور مردم در تشییع پیکر آیت‌الله میبدی قدردانی کرد و گفت: این حضور نشان داد رابطه توده‌های مردم با عالمان دین مستحکم است، آیت‌الله میبدی حدود ۷۰ سال در شهر گرگان خدمت کردند و بسیاری از مردم از مجالس معرفتی ایشان بهره‌مند شدند.

آیت الله نورمفیدی افزود: آیت‌الله میبدی علاقمند به امام و رهبری و اهل بیت (ع) و فردی متواضع و مردمی بودند و درگذشت این عالم برجسته ضایعه‌ای برای استان گلستان بوده است.

او گفت: مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان تمام دارایی و زندگی خود را در حادثه سیل از دست دادند و لازم است مردم ایران از جمله گلستانی‌ها به کمک مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان بشتابند و انتظار داریم از گلستان کمک بیشتری به این استان ارسال شود.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.