طرح واکسیناسیون فلج اطفال در شهرستان رودبار جنوب همزمان با سایر مناطق جنوب شرق کشور از تاریخ ۲۸ دی ماه آغاز می‌شود.

واکسیناسیون تکمیلی خانه به خانه فلج اطفال در جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، طرح واکسیناسیون فلج اطفال در شهرستان رودبار جنوب همزمان با سایر مناطق جنوب شرق کشور از تاریخ ۲۸ دی ماه آغاز می‌شود، در اجرای این طرح کلیه کودکان زیر ۵ سال واکسینه می‌شوند.

بر پایه این گزارش با توجه به بروز بیش از ۱۲۰ مورد بیماری فلج اطفال در سال ۲۰۱۹ در کشور‌های های افغانستان و پاکستان، و به علت همجواری ایران با کانون بیماری فلج اطفال در کشور‌های افغانستان و پاکستان، طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در ۲ نوبت با فاصله یک ماهه در مناطق هدف اجرا می‌شود.

همچنین نوبت اول طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال از شنبه ۲۸ دی ماه به مدت ۴ روز و نوبت دوم آن نیز از ۴ اسفند ماه تا ۷ اسفندماه اجرا خواهد شد.

آخرین مورد بیماری فلج اطفال در ایران سال ۱۳۷۹ بود و در۱۹ سال گذشته به دلیل اقدامات پیشگیرانه و واکسیناسیون به موقع هیچ موردی از این بیماری در کشور شناسایی نشده است.

یاد آور است مردم هنگام مراجعه تیم‌های بهداشتی درب منازل با آن‌ها همکاری نمایند و در صورت اینکه هنگام مراجعه در خانه، خانوار‌ها حضور نداشته باشند می‌توانند به مراکز خدمات جامع سلامت یا خانه‌های بهداشت مراجعه و قطره فلج اطفال دریافت کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.