مجلس سنای آمریکا نسخه تقویت یافته‌ای از موافقت نامه تجارت آزاد در آمریکای شمالی که عمر ۲۶ ساله دارد را تصویب کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مجلس سنای آمریکا روز پنج شنبه نسخه تقویت یافته‌ای از پیمان نفتا، موافقت نامه تجارت آزاد در آمریکای شمالی که عمر ۲۶ ساله دارد را تصویب کرد.

نسخه جدید پیمان نفتا شامل قوانینی سختگیرانه‌تر درباره کار و نیز مفادی درباره خودرو است، اما تا حد زیادی تجارت میان آمریکا، کانادا و مکزیک را که ارزش سالانه ۱/۲ هزار میلیارد دلاری دارد بدون تغییر باقی می‌گذارد.

این مصوبه با ۸۹ رای موافق در برابر ۱۰ رای مخالف تصویب شد و سپس برای امضای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و تبدیل آن به قانون به کاخ سفید فرستاده شد. مجلس نمایندگان آمریکا که نمایندگان حزب دمکرات این کشور اکثریت آن را در دست دارند این مصوبه را روز ۱۹ دسامبر و بعد از اصرار بر تغییراتی برای بهبود اعمال حقوق جدید کار مندرج در آن تصویب کرد.

با این وجود، باید کانادا این معامله را پیش از آن که اجرایی و جایگزین توافق ۲۶ ساله نفتا شود تصویب کند. پارلمان کانادا تا ۲۷ ژانویه تشکیل جلسه نخواهد داد بنا بر این زمان بندی رای گیری درباره این توافق نامشخص است. این در حالی است که این توافق در کانادا با مقاومت چندانی مواجه نخواهد شد، زیرا محافظه کاران گفته اند از این توافق که دولت لیبرال جاستین ترودو، نخست وزیر این کشور درباره آن مذاکره کرده است حمایت خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار