شهردار یزد گفت: شهر یزد با شهر، پوتی، گرجستان در بهمن ماه خواهر خوانده می‌شوند.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  جمال الدین عزیزی شهردار شهر جهانی یزد از پیمان خواهرخواندگی یزد با شهر ،پوتی،گرجستان در بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: شهر جهانی یزد سعی کرده برای حفظ ارتباط جهانی خود اقداماتی انجام دهد.

او با بیان اینکه در این تفاهم نامه‌ها زمینه‌هایی برای همکاری شهر‌ها مشخص می‌شود، تاکید کرد: شهر‌ها بنا بر نقاط مشترکی که دارند این انتخاب را انجام می‌دهند، البته این شهر از چند سال پیش با مراکز صنعتی و تجاری یزد در ارتباط بوده است.

شهردار یزد با اشاره به اهمیت بندری بودن شهر پوتی، تصریح کرد: این شهر از مهمترین بنادر ساحل شرقی دریای سیاه و یکی از سی بندر بزرگ و پیشرفته دنیا است که تجار ایرانی برای رونق کسب و کار می‌توانند فعالیت خود را در آن شهر افزایش دهند.

او با بیان اینکه تفاهم نامه خواهرخواندگی با شهر پوتی گرجستان از گذشته پایه ریزی و با وزارت کشور و وزارت امور خارجه هماهنگ شده است، افزود: این تفاهم‌ها با حضور و مسئولیت شهرداران انجام می‌شود.

عزیزی افزود: جاذبه‌ها و مناطق تفریحی پوتی از جمله حومه آن، پتانسیل گردشگری بزرگی برای این شهر محسوب می‌شود که این امر باعث جذابیت آن برای گردشگران داخلی و خارجی شده است.

شهردار شهر جهانی یزد تصریح کرد: شهر پوتی در مسیر خط ارتباطی راه آهن گرجستان با ایران قرار دارد و این مزیت می‌تواند زمینه را تسهیل کند.

او افزود: پوتی علیرغم اینکه جمعیت زیادی ندارد، اما در حدود ۴۰۰ سال قبل بر روی ویرانه‌های شهر باستانی فازیس متعلق به دوران یونانی‌ها بنا شده است و در حال حاضر دارای اهمیت تجاری و موقعیت استراتژیک است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار