رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه به دنبال تغییر قانون اساسی برای مجوز دور سوم ریاست‌جمهوری خود نیست، از تغییر برخی بندهای قانون اساسی این کشور حمایت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد با مفاد قانون اساسی این کشور برای ممانعت از تصدی ریاست جمهوری در سه دوره متوالی موافق است.

رئیس جمهور روسیه امروز چهارشنبه در سخنرانی سالانه خود در مسکو گفت: می‌دانم که در جامعه ما این عقیده وجود دارد که یک نفر نمی‌تواند بیش از دو دوره متوالی در مقام ریاست جمهوری باقی بماند. با این شرط موافق هستم.

پوتین گفت: «با طرح‌های پیشنهادی که قانونگذاران، فرمانداران، نخست وزیر و دیگر مقامات ارشد روسی را از دو تابعیتی بودن یا اجازه اقامت در خارج کشور منع می‌کند، موافق هستم.» رئیس جمهور روسیه پیشنهاد داد این طرح‌ها ماهیت قانونی پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه قانون اساسی این کشور ظرفیت کافی را برای پوشش چنین مواردی دارد گفت نیاز به تدوین یک قانون اساسی جدید نیست و هر گونه تغییری در قانون اساسی باید از طریق رای گیری به تائید شهروندان این کشور برسد. پوتین همچنین پیشنهاد داد به پارلمان روسیه اختیار انتخاب نخست وزیر این کشور را بدهد.

ولادیمیر پوتین در سال ۲۰۱۸ برای دومین دوره به عنوان رئیس جمهور روسیه انتخاب شد. انتخابات بعدی ریاست جمهوری این کشور قرار است در  مارس سال ۲۰۲۴ برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار