اغلب مردم معتقدند که اگر بتوانند درآمدشان را به طور قابل توجهی افزایش دهند، هیچ استرس مالی نخواهند داشت؟! شما نیز اینطور فکر می گنید؟

پول بیشتر مساوی با استرس کمتر نیستبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،اگر پول بسیار زیادی داشتید، شاید استرس کمتری داشتید. این جمله، بسیار منطقی جلوه می‌کند، اما در عمل چنین نیست. دو راه برای داشتن پول زیاد وجود دارد: یا کسب آن یا به ارث بردن آن. با پول، انسان باید بین نیاز‌ها و حرص ها، تفکیک قائل شود. نیاز‌ها را می‌توان با پول برآورده کرد، اما حرص‌ها را نمی‌توان با پول ارضا کرد.

راه بهتر چیست؟ راه عقل سلیم آن است که از تقاضاهایتان بکاهید! دشوار است  اما غیر ممکن نیست. اگر ذهنتان را پرورش دهید که به این شیوه فکر کند، از نتیجه حاصله شگفت زده خواهید شد. استرس یا شادی می‌توانند فقط در ذهن باشند و ذهنتان چیزی است که می‌توانید آن را کنترل کنید.

حالا با اعمال چند نمونه از روش‌های فکری در زندگی‌تان، متفاوت فکر کردن درمورد پول را شروع کنید.


۱. به کمتر از آنچه که فکر می‌کنید نیاز دارید.


بیشتر چیز‌هایی که تصور می‌کنیم بدون آن‌ها نمی‌توانیم زندگی کنیم، برای بیشتر مردم جهان – یا حتی پدر و مادربزرگتان – کالای لوکس به حساب می‌آیند مانند: گوشی موبایل، مایکروفر، ماشین، کمد‌های بزرگتر.

 

۲. پول خوشبختتان نمی‌کند.

این فقط یک توهم است که پول برای شما خوشبختی می‌آورد. تحقیقات بیشماری تا امروز این مسئله را ثابت کرده‌اند. تجربه هم همین را می‌گوید. بعضی از شادترین آدم‌هایی که احتمالاً می‌شناسید به هیچ عنوان پولدار نیستند و خیلی از آدم‌های پولداری هم که می‌شناسید، خوشبخت نیستند.

 

۳. ثروت هم مشکلات خاص خودش را دارد.

ترس افراد پولدار تنهایی، اضطراب و بزرگ کردن فرزندانی خوب است. به عبارت دیگر، اگر تصور می‌کنید پول مشکلاتتان را حل خواهد کرد، اشتباه می‌کنید؛ و وقتی دیدگاهتان را نسبت به این موضوع تغییر دهید، دیگر در مکانی اشتباه به دنبال پاسخ سوالاتتان نخواهید بود.
 
و در آخر لطفا فراموش نکنید که چند مرد فقیر می‌توانند در جایی ساده به خواب روند در حالی که یک پادشاه ممکن است در حوزه گسترده سلطنتی خود، شب‌ها خواب نداشته باشد.

 

انتهای پیام// ف.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.