اگر شما هم جزو افرادی هستین که از عبارت " وقت کافی ندارم " استفاده می کنید، خواندن این مقاله را توصیه می کنم. شاید به شما کمک کند تا دیگر بهانه گیری نکنید!

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مدیریت زمان به ما کمک می کند که علاوه بر موفقیت، فراغت بیشتر و آسودگی خاطر داشته باشیم. در این مقاله استراتژی‌های مختلفی را کشف می‌کنید که به شما کمک می‌کنند  برای رسیدن به  اهداف خود وقت پیدا کنید.


راه‌های ذخیره‌ی وقت در صبح

از شب قبل آماده شدن را شروع کنید. مثلا کار‌هایی که باید فردا انجام دهید را بنویسید.


-به موقع بخوابید. ساعت مشخصی را تنظیم کنید که هر شب همان موقع بخوابید و به آن وفادار باشید.


 -زمانی که از خواب بیدار می‌شوید، سعی کنید سریعاً قبراق شوید.برای این کار می توانید: اول این که پرده‌ها را بکشید تا نور صبحگاهی داخل اتاق شود و دوم این که کمی بعد از بیدار شدن یک لیوان آب بنوشید تا متابولیسم بدن تان نیز راه بیفتد!


 -مواد غذایی برای صبحانه تهیه کنید که سریع حاضر شوند و در دسترس باشند. صرف نظر کردن از صبحانه برای ذخیره‌ی وقت فکر خوبی نیست.


-ناهار را از شب قبل بپزید. می‌توانید شام را به میزان بیشتری درست کنید تا برای ناهار فردا نیز باقی بماند.


- زمان مشخصی برای ترک خانه تعیین و از قانون پارکینسون به نفع این موضوع استفاده کنید. قانون پارکینسون بیان می‌کند: کار به اندازه‌ی زمانی که برای آن تعیین می‌کنید گسترس می‌یابد؛ اگر بخواهیم این قانون را برای روتین صبحگاهی به کار ببریم، باید گفت: زمانی که هر روز صبح صرف آماده شدن می‌کنید گسترش می‌یابد؛ مگر این که حد و حدود مشخصی برای آن تعیین کنید.

راه‌های ذخیره‌ی وقت سرکار

-سعی کنید نزدیک محل کار خود ساکن شوید تا مدت زمان رفت و آمد را کاهش دهید.


-از وسایل نقلیه‌ی عمومی استفاده کنید تا بتوانید هنگام رفت و آمد کمی کار کنید. مثلاً بخشی از کار‌های خود را در اتوبوس با لپتاپ انجام دهید.


- اولویت‌های خود را تعیین کنید و مطمئن شوید می‌دانید مهم‌ترین کاری که باید هر روز انجام دهید کدام است.

راه‌های ذخیره‌ی وقت در خانه

-هر روز خانه‌ی خود را تمیز کنید. با هر روز کمی تمیز کردن خانه، می‌توانید در تمیز کردن وقت ذخیره کنید. دهید. از هر اتاقی که می‌خواهید خارج شوید، قبل از رفتن آن را تمیز کنید.


-از تکنولوژی برای ذخیره‌ی وقت استفاده کنید. مثلاً می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی استفاده کنید که خرید را برایتان سریع و آسان می‌کنند.


-ترفند‌های غذا پختن را یاد بگیرید.به طور مثال می‌توانید روش سریع خرد کردن پیاز را یاد بگیرید.


- اگر هر چیزی را در جای مخصوص خود قرار دهید دیگر مجبور نیستید دنبال وسایل خود بگردید و وقت تلف کنید.

می‌توانید از روش‌های گفته شده در این مقاله استفاده کرده و از زمانی که با این روش‌ها ذخیره کرده‌اید، برای تلاش در جهت رسیدن به خواسته‌های خود استفاده کنید.

 

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.