سرپرست پایگاه میراث جهانی عباس آباد بهشهر از ادامه مرمت و ساماندهی دروازه شرقی این باغ خبر داد.

سید رحیم موسوی سرپرست پایگاه میراث جهانی عباس آباد بهشهر در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: در راستای ضرورت همگن سازی ساختار باغ و لزوم مجموعه اقدامات همزمان حفاظتی و مرمتی دروازه شرقی این باغ در حال مرمت سازی است.

او افزود: مطالعات باستان شناسی و خارج سازی محوطۀ اصلی باغ شامل: معابر و آبنما‌ها و بقایای معماریاز زیر خاک انجام پذیرفت و عملیات حفاظتی در آن آغاز شد.

موسوی گفت:خوانا سازی آثار معماری، حفظ و نگهداری آن و همچنین مرمت برج‌ها و سد تاریخی از مهمترین اقدامات میراث جهانی باغ عباس آباد طی ده سال اخیر بوده است.

او افزود:در سال ۲۳۹۲ بنا به ضرورت همگن سازی ساختار باغ و لزوم مجموعه اقدامات همزمان حفاظتی و مرمتی، چهار طرح آماده و جهت اخذ مجوز‌های الزم تقدیم مقامات مسئول شد که عبارتند از:

- ساماندهی و مرمت پلکان شرقی و معبر شرقی - غربی؛ طرح ساماندهی دیوار‌های شمالی و خیابان اصلی باغ؛ طرح حفاظتی بقایای حمام برجای مانده؛ طرح مرمت و بازسازی پلکان صفه‌های جنوبی و دسترسی در سمت دریاچه.

باغ عباس آباد در بهشهر، یکی از مهمترین و شگفت انگیزترین باغ‌های ایرانی عصر صفوی در محدودۀجغرافیایی ایران بزرگ که غیر کویری است و بر اساس شواهد، اسناد و مدارک خلوتگاه شاه عباس صفوی بوده است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار