عموم مردم حادثه هواپیمای اوکراینی را داغ روی داغ می‌دانند، داغ حاج قاسم سنگین بود و شهادت این عزیزان داغ را سنگین‌تر کرد.

اگر حاج قاسم بود چه می‌کرد؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، میکائیل دیانی نوشت: تازه ۷ روز از آن تشییع باشکوه پیکر‌های شهدا گذشته است؛ همان که حتی «سی‌ان‌ان» هم از مخفی کردن آن عاجز بود و گزارشش را با این جمله آغاز کرد: «ما در تهران با اقیانوسی از انسان مواجهیم که برای ادای احترام به ژنرال قاسم سلیمانی آمده‌اند»؛ اقیانوسی که از کاظمین و کربلا و نجف شروع شد و به اهواز رسید و از آنجا مشهد را درنوردید و به تهران آمد و بعد به قم رفت و از آنجا به کرمان.

میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی در تاریخ شکل‌گیری تهران تاکنون چنین تراکم جمعیتی را به خود ندیده بود؛ اجتماعی که ثابت کرد مردم برای فرزندان «خمینی» و «خامنه‌ای» که جان‌شان را فدای ایران و ایرانی کرده‌اند، تمام قد می‌ایستند! واقعیت ایران را در مواجهه با شهید سلیمانی یک هفته تمام مردم جهان دیده‌اند و همه بر قدرشناسی این مردم صحه می‌گذارند.

این‌ها را مقدمه بحث کردم تا درباره تصاویری که شنبه‌شب از جلوی دانشگاه امیرکبیر در رسانه‌های خارجی منعکس شد، تفکیکی بین قاطبه ۸۰ میلیون ایرانی و یک عده افراد کینه‌دار از انقلاب و اسلام و سلیمانی شده باشد. تا بگویم جامعه ایران قدر قهرمان‌هایش را می‌داند و آن‌ها را پاس می‌دارد و هنوز هم آن دختر مانتویی جلوی چشمانم است که عکس حاج قاسم را دست گرفته بود و به پهنای صورت اشک می‌ریخت و هنوز آن پسر مو فشن در ذهنم زنده است که میان آن ازدحام جمعیت، چفیه انداخته بود و سربند قرمز «یا منتقم» داشت و سینه می‌زد!

عموم مردم از حادثه هواپیمای اوکراینی که جان بیش از ۱۴۰ ایرانی در آن گرفته شد ناراحتند، آن‌ها این را داغ روی داغ می‌دانند، داغ حاج قاسم سنگین بود و شهادت این عزیزان داغ را سنگین‌تر کرد، اما هیچ‌کس در ایران عزیز راضی به هتک حرمت حاج قاسم نیست، الا آن که خناس است و دست در جیب بیرون دارد. همان‌هایی که برای حاج قاسم لباس مشکی به تن کردند، برای این شهدا هم شمع روشن کردند، اما آن‌هایی که عکس حاج قاسم را پاره کردند، همان‌هایی بودند که در تجمع خود، خوراک رسانه‌ای برای ضدانقلاب فراهم می‌کردند. این را می‌شود در همان تجمع هم دید؛ همان جایی که وقتی دانشجویان داغدار توهین آن عده را به عکس حاج قاسم دیدند با آن‌ها برخورد کردند. برای دانشجوی عزادار بین حاج قاسم و این کشته‌ها تفکیکی نیست!

اما تفکیک آن خیل عظیم با این جمع زشت را می‌توان در صفحه معصومه علینژاد قمی‌کلا مشاهده کرد؛ همان که وقتی خبر شهادت حاج قاسم آمد، در توئیتر و اینستاگرامش ایموجی رقص و پایکوبی را گذاشت و از همه مردم در کامنت‌هایش تودهنی خورد، همانی بود که بنر پاره شده تصویر حاج قاسم را لحظه به لحظه استوری می‌کرد تا از قافله هلهله‌کنان جا نماند! و چقدر فاصله است بین مردم ایران و این نامردمان!

حاج قاسم در جبهه‌های سوریه و عراق داعشی‌ها را به خاک و خون کشید؛ وعده داد خلافت داعش را از روی این کره خاکی محو می‌کند و کرد، بنابراین ما هم باید این دواعشی را که با هدایت علینژاد‌ها و با پول کاخ سفید‌ها جولان می‌دهند از بازی بیرون کنیم!

شنبه‌شب، اما دوباره این ضرب‌المثل قدیمی ایرانی زنده شد که «همیشه پای انگلیس در میان است!» هر جا که قرار باشد ایران و ایرانی تحقیر شود، هر جا که قرار است بین ایرانی تفرقه بیفتد، هر جا که ایران واحد و همدل‌تر می‌شود در چشمان اجانب، آنجاست که فعالیت روباه پیر و خبیث هم زیاد می‌شود؛ دقیقا مثل شنبه‌شب که سفیر انگلیس میدان‌دار توهین‌ها و آشوب‌های زیر پل حافظ بود! سفیری که در میانه آن هیاهو‌ها نتوانست مخفی شود و بازداشت شد و از ترس خود را خیس کرد!

اما در مواجهه با این اتفاق دلخراش واقعا چه باید کرد؟! به نظر می‌رسد ناراحتی، اندوه، سوگواری و همدردی با داغداران و مطالبه برخورد با قاصران و مقصران حداقل کار‌هایی است که باید بشود، اما نباید در این میان اصل و فرع جابه‌جا شود. نباید به بهانه داغداری توان نظامی و دفاعی کشور تضعیف شود، چراکه تضعیف این‌ها همانی است که قاتلان حاج قاسم می‌خواستند. باید به یاد بیاوریم در این سال‌ها اتفاقات مختلفی را از سر گذرانده‌ایم که هر کدام داغی بزرگ بر سینه ما زده است. یادتان بیاید آن حادثه دلخراش قطار تبریز- سمنان را؛ همه ناراحت بودند، اما آن که مسؤول ماجرا بود جلوی دوربین حتی نمی‌توانست ژست ناراحتی بگیرد، مسؤولیت خود را تا سطح پرداخت دیه توسط بیمه به جان‌باختگان تقلیل داد و ما بیشتر از حادثه، ناراحت از مواجهه او با آن ضایعه تلخ بودیم؛ مواجهه‌ای که جز خراشیدن سرمایه اجتماعی چیزی نداشت! اما در ماجرای این چند روزه اگرچه می‌دانیم خطا‌های انسانی رخ داده؛ از اینکه هواپیما نباید در آن ساعت پرواز می‌کرد تا آنکه چطور شد هواپیما، با موشک کروز اشتباه گرفته شد و خطا‌های دیگری که می‌شود شمرد، اما این اتفاق یک تفاوت با همه حادثه‌های قبل مثل تصادف قطار داشت و آن مسؤولیت‌پذیری سردار حاجی‌زاده بود! با اینکه می‌دانیم همه تقصیر گردن او نیست، با اینکه می‌شناسیم او را و اهمیت او را در قدرت بازدارندگی نظام و اقتدار آن و حفظ امنیت مردم کشور، اما او خود را مسؤول ماجرا دانست و گفت در برابر هر حکمی تسلیمم! او حتی شروع کرد به تقصیرزدایی از نهاد‌هایی که در این مسأله درگیر شده بودند!

ما؛ همه آن‌هایی که یک هفته داغدار حاج قاسم سلیمانی بودیم باید به‌خاطر بیاوریم که اگر حاج قاسم سلیمانی اینجا بود چه می‌کرد؟! او قطعا از «شخصیت نظام» دفاع می‌کرد. حاج قاسم حافظ شخصیت نظام بود، همان‌طور که پارسال در غوغای شبهه‌افکنان ماجرای کربلای ۴ و کربلای ۵ وارد شد و خود را خرج کرد، همان‌طور که بعد از موشکباران داعش توسط سپاه؛ وقتی هجمه‌های ناجوانمردانه در بازی‌های سیاسی به سپاه زیاد شده بود، گفت: «من این موضوع را به عنوان یک سپاهی نمی‌گویم، سپاه را با من که عیب دارم مقایسه نکنید، من را هدف قرار دهید، نه سپاه را، اگر سپاه نبود کشور نبود و این حرف همه روزهاست. نباید کسی سپاه را تضعیف کند و مورد حمله‌های گوناگون قرار دهد. نباید تداعی حرف‌های دوره‌های گذشته را کرد، زیرا امروز سینه سپاه برای ایثار در راه کشور و مردم سپر است و فرقی بین بالای شهر و پایین شهر نیست. ما باید حساس باشیم و سیاسی نگاه نکنیم، اگر مجاهدیم و عزت ایران را می‌خواهیم، باید این اصول را رعایت کنیم!»

ناراحتی‌های‌مان به جای خود؛ داغداری‌مان را می‌کنیم، تسلای دل خانواده‌های داغدار می‌شویم، اما در بازی تخریب‌کنندگان و تضعیف‌کنندگان حافظان امنیت کشور نمی‌افتیم.

منبع: وطن امروز

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۵ دی ۱۳۹۸
خدارو شکر دیگه این اراذل وطنفروش مزدور گاو پیشونی سفید شدن و مردم دیگه خوب میشناسنشون که اینا یا دنبال پول و دلارای امریکا و اسراییل و سعودین یا کشته سازی یا دیده شدن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۴۵ ۲۴ دی ۱۳۹۸
,سلام رأفت اسلامی هم حدی دارد جمع کنید این اراذل وطن فروش پست وجیره خوار اجانب را دیگه ملت از دستشون خسته شده سپاه در دل مردم وسردار سلامی وسردار حاجی زاده در قلب ماهستند صدا وسیما باعث بزرگ کردن بعضی از این هنرمندان بی هنر شده است هنر مندان واقعی دوست دار وطن واسلام هستند
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۹:۳۴ ۲۴ دی ۱۳۹۸
جانم فدای حافظ دین و ناموس ایران سردار سر بلند شهید زنده حاجی زاده صادق قهرمان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۴ دی ۱۳۹۸
غمی سنگین بردلم نشسته بعدازشهادت سرداررشیداسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۴ دی ۱۳۹۸
درود وسپاس برسپاه ،ارتش،ومردم حقیقی ایران کسانی که برای عزت ایران قدم بر میدارندنه برای زیر پا گذاشتن آن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۴ دی ۱۳۹۸
کسانی که به سردار شهید حاج قاسم توهین کند به اشد مجازات توسط خود مردم خواهد رسید این رو به مزدوران داخلی و خارجی اعلام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۴ دی ۱۳۹۸
سلام دنیابداندمردم ایران وانقلابیون همان هایی هستندک میلونی زیرتابوت سپهبدسلیمانی رفتندودرتشیع جنازه اش شرکت کردندوداغدار این شهیدسرافراز شدند۰این عده ک برای پایمال کردن خون شهیدسرافرازاسلام ب خیاباناها ریختندفریب خورده وطراح شده ی انگیس وآمریکا هستند۰عاجزانه ازرهبرعزیزمان خواستارم ک این اندک گروه راب اشدمجازات برسانند۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دبیر
۱۰:۴۱ ۲۴ دی ۱۳۹۸
زمانیکه دشمنان واردات دارو برای بیماران سرطانی را سخت کرده است دادن فرصت بیشتر به دشمنان از وطن پرستان بعید نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۴ دی ۱۳۹۸
اونیکه توهین به سردار دلها کند ایمان دارم یا خود فروشه یا وطن فروش اگ آنجا بودم خودم دو تیکه اش می کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۴ دی ۱۳۹۸
وای خدا سردار کاش بودی کنارمون دلمون و تا آخر عمر خون کرد این آمریکای جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۴ دی ۱۳۹۸
فداییتونیم سردار و کاش پیش مرگ سردار سلیمانی شده بودیم
Iran (Islamic Republic of)
حمید لاری
۱۰:۱۹ ۲۴ دی ۱۳۹۸
اگر سپاه نبود کشور هم نبود واقعا که این فرموده امام راحل رامردم باید به ذهن خود بسپارند اگر اینها نبودند ما وضعیتی همانند سوریه وعراق داشتیم درود بر سپاه خدا یار ونگهدارتان باشد..
Singapore
سردار
۱۰:۱۸ ۲۴ دی ۱۳۹۸
سپاه عزیز و رهبر انقلاب تنها نخواهد شد .#سردار دلها
Singapore
سردار
۱۰:۱۸ ۲۴ دی ۱۳۹۸
سپاه عزیز و رهبر انقلاب تنها نخواهد شد .#سردار دلها
Iran (Islamic Republic of)
م ح
۱۰:۱۷ ۲۴ دی ۱۳۹۸
شرایط الان ما همانند روزهای اول انقلاب است مواظب نفوذی وخودی های بی غیرت باشید که ازدشمنان رودررو بسی خطرناک ترند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۴ دی ۱۳۹۸
خدا لعنت کنه این دشمنان اسلام را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۴ دی ۱۳۹۸
حاج قاسم دلمون برات تنگ شده
-
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۴ دی ۱۳۹۸
دلتنگتیم سردار عزیز و غیور خدا رحمتت کنه ای بزرگ مرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۲۴ دی ۱۳۹۸
به حسابشان میرسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۲۴ دی ۱۳۹۸
اگر حاج قاسم بود غمی نداشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۲۴ دی ۱۳۹۸
حاج قاسم وشهدا شرمنده ایم .این مزدورها بدانند خط قرمز ما نظام وولایت فقیه است .مرگ بر امریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر صهیونیسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۶ ۲۴ دی ۱۳۹۸
با تمام وجود از سردار حاجی زاده سمبل مبارزه با آمریکا دفاع کنیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد روحانی
۰۶:۱۰ ۲۴ دی ۱۳۹۸
وای به حال کشوری که سفیرش از ترس خودشو خیس کنه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۹ ۲۴ دی ۱۳۹۸
با مزدوران باید برخوردی قاطع شود وبایدازاین سرزمین پاک سازی شوند
Iran (Islamic Republic of)
سید
۰۲:۳۹ ۲۴ دی ۱۳۹۸
ننگ به هنرمندان وطن فروش اونهایی که مالیات نمیدن و مفت میچرخن و خوش میگذرونن و به ریش ملت می خندن ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۲۴ دی ۱۳۹۸
مرحبا به غیرتت.
احسنت به شجاعتت.
شیر مادرت حلالت.
Iran (Islamic Republic of)
حسنوند
۰۱:۳۳ ۲۴ دی ۱۳۹۸
سفارت انگلیس پایگاه شرارت ودشمنی ودسیسه ضدمردم ایران است وتعطیل بایدگردد.
Iran (Islamic Republic of)
ه
۰۰:۵۰ ۲۴ دی ۱۳۹۸
درود بر دلاور مردان سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۲۴ دی ۱۳۹۸
دلم برات تنگ شده

قهرمان کشورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۴ دی ۱۳۹۸
اگه حاج قاسم بود با بزرگواری خودش اونا رو میبخشید
ولی حاج نیست و ما هم بزرگواری اونو نداریم پس باید پدرشون رو در بیاریم !!!!
Russian Federation
بيرانوند
۲۳:۵۶ ۲۳ دی ۱۳۹۸
چوايران نباشد تن من مباد
سپاه وسردار حاجي زاده يعنى ايران عزيز درود برسپد سليمانى و همرزمانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۳ دی ۱۳۹۸
سردار دل ها عاشقان ، عاشقت هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۳ دی ۱۳۹۸
حدود یک میلیارد نفر در مراسم عزاداری سردار سلیمانی شرکت کرده بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۴ دی ۱۳۹۸
دیگه اغراق نکن داداش.
United States of America
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۳ دی ۱۳۹۸
دست مكار پير از كار افتاده وريسش و خائنان بدتر از اجنبى قطع باد كه مىخواهند با قدرت وصلابت سپاه را خدشه دار كنندننگ ونفرين برانها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۳ دی ۱۳۹۸
دلتنگتیم سردار عزیز و غیور ..... دلتنگتیم خیلی زیاد
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۳:۴۳ ۲۳ دی ۱۳۹۸
سلام
من حیرانم با این همه قدرت اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان چه در وزارت اطلاعات وچه سپاه ریشه اصلی این مزدوران چرا خشک نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۳ دی ۱۳۹۸
این قدر سعادت داشت که نباشد و این روزها را نبیند.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
دبیر
۱۰:۴۴ ۲۴ دی ۱۳۹۸
سردار و دانشجو هر دو عزیزان ملت هستند شهادت هر کدام غم بزرگی بر پیکر دیار رنج دیده ماست. غم این دیار باستانی را خودمان بیشتر نکنیم
Spain
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۳ دی ۱۳۹۸
سردار مرد عمل کردن بود اهل شعار دادن نبود خون پاکش دامن گیر دشمنان ایران و منافقین داخلی رو میگیره شک نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۲۳ دی ۱۳۹۸
دریا هیچگاه به دهان سگی نجس نمی شود سردار حاج قاسم سلیمانی فخر شیعه و فخر جهان اسلام است اگر دیدید عده‌ای پایکوبی کردند و شادی و توهین هنوز نفهمیده اند امنیت شان از کجا تامین میشود .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۳۵ ۲۳ دی ۱۳۹۸
بارها گفته ایم برای رهبر جان می دهیم منافقان کی بیدار میشوید
United States of America
مهدی
۲۳:۳۳ ۲۳ دی ۱۳۹۸
همیشه یه طرف حقه و یه طرف نا حقه
حاج قاسم حق مطلق بودو هرکی روبروش بود ظلم مطلق کسی که شادمانه از شهادت حاج قاسم حتما ظلم مطلقه حتما طرفدار ظلمه ، هواپیما ربطی به حاج قاسم نداره اگه آمریکای خبیث نبود هیچ اتفاقی نمی افتاد اما همونطور که در کربلا خون بر شمشیر پیروز بود ، امروزم همینه خون حاج قاسم و یاراش پیروزه بر شمیر ظلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۴ دی ۱۳۹۸
حق مطلق فقط الله هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۳ دی ۱۳۹۸
دولت ومسولین اجازه بدهند درعرض یک روز مردم تکلیف این مزدوران را کف دستشان میدهند.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۲۵ ۲۳ دی ۱۳۹۸
سردار من نه از داعش میترسم نه از چیزی...... خودتو فقط برای ایمانت میخوام.. خودتو برای این میخوام ک فهموند به همه ایرانی هستی.. ایرانی یعنی غرور... خیلیا ایران رو رو حساب سردار سلیمانی شناختن.. سردار آرام بخواب. بی خیال این مردم ک خونت رو پایمان میکنن.. تو قلب من همیشه جاته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۳ دی ۱۳۹۸
مرگ بر امریکای خبیث
Iran (Islamic Republic of)
الیاس
۲۳:۱۷ ۲۳ دی ۱۳۹۸
عدو شود سبب خیر در این چند وقت هم آمریکای تروریست و هم انگلیس مکار رو همه ی ما مردم ایران شناختیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۰۸ ۲۳ دی ۱۳۹۸
همه اینها رانوشتیددرست،ولی عزاداری که ده روز نمیشه مملکت هم نیاز به کاروپیشرفت دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۴ دی ۱۳۹۸
شما زحمت پیشرفت را بکشید/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۴ دی ۱۳۹۸
مملکت خیلی وقته کارشو شروع کرده شما در خواب ناز به سر میبرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۳ دی ۱۳۹۸
سردار مظلوم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۳ دی ۱۳۹۸
روح سردار دلها شاد.
Iran (Islamic Republic of)
Moeinmm
۲۲:۴۵ ۲۳ دی ۱۳۹۸
الهی بمیری ترامپ کثیف که هرچی این ملت میکشه از تو این چند هفته ایران رو جهنم کردی برای همه.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۴۴ ۲۳ دی ۱۳۹۸
تو این چند سال دولت این همه اختشاش شده و در همه این چند سال لیدرهای اختشاشات عده ای مشخص هستند واقعا وزارت اطلاعات چرا هیچ اقدامی نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۳ دی ۱۳۹۸
ای خدا بزن بره جلو انقد که برسیم به روز ظهور آقامون
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
محمد ایرانی
۲۱:۳۲ ۲۳ دی ۱۳۹۸
درود بر سپاه و سردار حاجی زاده