فرماندار چابهار گفت: راه دسترسی بیش از ۳۰۰ روستای حوزه بخش‌های دشتیاری، پلان و مرکزی این شهرستان همچنان قطع است .

راه دسترسی بیش از ۳۰۰ روستای چابهار همچنان مسدود استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،رحمدل بامری فرماندار چابهار گفت: راه دسترسی بیش از ۳۰۰ روستای حوزه بخش‌های دشتیاری، پلان و مرکزی این شهرستان همچنان قطع است و بارندگی‌های سیل آسا خسارت‌های زیادی به بخش‌های زیرساختی شامل راه، کشاورزی، آب، تلفن، واحدهای مسکونی و غیره وارد کرده است.

او افزود: سرریز شدن آب سد زیردان در بالادست دشتیاری و پلان و حجم بالای سیلاب رودخانه کاجو به واحدهای مسکونی و اراضی کشاورزی پایین دست خسارت‌های سنگینی وارد کرده است.

او  با اشاره به اینکه آب سرریز شده از جاده در محدوده نوبندیان به راه ترانزیتی چابهار- سرباز در بیش از ۱۰ نقطه خسارت جدی وارد کرده و این راه فعلا بسته است، خاطرنشان کرد: برای امدادرسانی و رسیدن به روستاها از امروز ظهر بالگرد اعزام شده و در حال توزیع کمک به مردم است، اما این امدارسانی مورد قبول نیست و با توجه به حجم بالای خسارت ها به زیرساخت ها و مشکلات مردم برای عدم دسترسی به سایر نقاط درخواست پنج فروند بالگرد را داریم.

او با بیان اینکه درخواست اعزام بالگرد و نیروهای امدادی و کمک های فوری از سایر شهرستانها و استانها را داریم، افزود: برای برخی نقاط با هماهنگی اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان ۳۲ فروند قایق آماده شده و از صبح امروز در حال امدادرسانی و حضور در نقاط مختلف روستاهای گرفتار در سیلاب هستند.

او  ادامه داد: خسارت های وارد شده به راه، واحدهای مسکونی و زیرساخت ها و کشاورزی پس از جمع بندی اعلام خواهد لذا ضروری است پیش از هر چیز هموطنان و مسوولان برای امدادرسانی به مردم گرفتار در سیل همت کنند.

فرماندار چابهار تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰۷ میلیمتر باران در حوزه دشتیاری و ۸۵ میلیمتر در چابهار باریده است و بیشتر مشکلات با سرریز شدن آب سدهای زیردان و پیشین بوده که براساس اعلام اداره امور آب بیش از ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب سرریز و به حوزه روستاهای دشتیاری و پلان رسیده و به واحدهای مسکونی مردم وارد شده و خسارت جدی به زمین های کشاورزی و زیرساخت ها وارد کرده است.

بامری گفت: این سلاب به بیش از سه هزار هکتار اراضی کشاورزی خسارت سنگین وارد و تخریب جاده های روستایی مشکلات زیادی را برای مردم و خدمات رسانی ایجاد کرده است.

او  افزود: اکیپ های امداد و نجات و اعضای شورای اداری و شورای تامین در مناطق مختلف حضور دارند و در حال خدمات رسانی هستند که جا دارد از مردم و مسوولان تشکر ویژه شود.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار ادامه داد: دامهای مردم تلف شده و کشاورزی از بین رفته و آب در خانه های مردم نفوذ کرده به همین سبب نیازمند همت ملی برای کاهش خسارت ها و امدادرسانی به مردم هستیم.

 ورود سامانه بارشی از عصر جمعه به سیستان و بلوچستان سبب ریزش باران های سیل آسا، طغیان رودخانه و جاری سیلاب در بیشتر مناطق بویژه شهرستانهای جنوبی این استان شده است. به گفته کارشناسان هواشناسی این سامانه در حال خروج از استان است اما سرما و یخبندان در برخی نقاط استان بویژه مناطق مرکزی و شمالی حاکم است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار