مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱۰ میلیون متر مکعب آب در پی بارندگی‌های چند روز اخیر در سدهای این استان ذخیره شده است.

ذخیره ۱۱۰میلیون متر مکعب آب در سدهای سیستان و بلوچستانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،اتابک جعفری مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان  ا ظهار داشت: بارندگی‌های اخیر در سیستان و بلوچستان باعث جاری شدن سیل و روان‌ آب شد که با برنامه‌ریزی و مدیریت بخشی از این آبها در سدهای این استان ذخیره‌سازی شد.

او  افزود: بارندگی‌ها در سیستان و بلوچستان اغلب به صورت رگبارهای شدید و در مدت کم و سرعت زیاد اتفاق می‌افتد و باعث ایجاد خسارت شده و از دسترس خارج می‌شود ولی خوشبختانه با ساخت سدها این روان ‌آب‌ها مهار شده و از بروز هرگونه خساراتی جلوگیری میکند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: میانگین بارش نسبت به سال آبی قبل افزایش قابل توجهی داشته که با توجه به گستردگی و کمبود منابع آبی در استان ذخیره‌سازی کامل برنامه‌ریزی و مدیریت شده تا در پایین دست برای کشاورزان مشکلی ایجاد نشود.

او ادامه داد: در جریان این بارندگی‌ها سد خیرآباد نیکشهر پس از هشت سال، سد زیردان چابهار برای نخستین بار پس از احداث و سدهای پیشین و شی کلک چابهار سرریز شده‌اند.

جعفری از مردم خواست در زمان بارندگی از تردد و اسکان در مسیل‌ها و اطراف رودخانه خودداری کنند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار