۳۳ فروند قایق برای امدادرسانی به سیل‌زدگان دشتیاری چابهار ارسال شد

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: ۳۳ فروند قایق برای امدادرسانی به سیل‌زدگان دشتیاری و پلان چابهار ارسال شد تا امدادگران بتوانند سریعتر به مردم خدمات‌رسانی کنند.

۳۳ فروند قایق برای امدادرسانی به سیل‌زدگان دشتیاری چابهار ارسال شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد شهلی‌بر  مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: تنها راه دسترسی به مردم در نقاط مختلف روستایی استفاده از قایق است که به همین منظور اقدامات لازم برای اعزام انجام شده و هم اینک در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

او  بیان کرد: کمک به سیل زدگان از وظایف تمام قشر‌های مختلف مردم و مسوولان است و هم اینک با اکیپ کامل در منطقه و روستا‌های دشتیاری مشغول به خدمت هستیم.

وی افزود: صیادان نیز به کمک مردم شتافته و در حال کمک رسانی و ارائه خدمات هستند.

بخشدار دشتیاری چابهار نیز گفت: در محاصره کامل سیلاب هستیم و هیچ راه دسترسی بجز قایق برای امدادرسانی نیست.

جمشید سارانی بیان کرد: رودخانه باهوکلات روستا‌های منطقه دلگان‌ها شامل «نکوچ، چیلسر باهو، دور و کلرایی» را در معرض محاصره قرار داده است و راه ریمدان از پل سنگان بدلیل طغیان رودخانه بسته شده و سیل بطرف نوبندیان و دیزی و هلگداری‌ها سرازیر است.

او ادامه داد: پل گرگروک دشتیاری به زیر آب رفته و راه اصلی چابهار به راسک و روستا‌های دهستان باهوکلات کاملا بسته شده است.

او  تصریح کرد: هماهنگی لازم با مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان برای اعزام چند فروند بالگرد انجام شده و با توجه به اینکه اکثر مسیر‌های ارتباطی این منطقه بر اثر سیل و سیلاب بسته است تنها راه امداد رسانی هوایی و یا استفاده از قایق است.

بخشدار دشتیاری چابهار گفت: همچنین هماهنگی لازم با جمعیت هلال احمر استان برای تامین اقلام مورد نیاز (وسایل گرمایشی، پتو، موکت، چادر، مواد غذایی و سایر ملزومات) برای شهروندان و مردم سیل زده نیز انجام و در حال ارسال کمک هستند.

سارانی افزود: ساماندهی و بسیج کلیه ماشین آلات سنگین سازمان ها، ادارات کل و دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات به روستا‌هایی در محاصره سیل و خسارات از جمله اقدامات است.

او ساماندهی و اعزام اکیپ‌های مختلف و حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی با هدف بررسی مشکلات مردم سیل زده در سطح بخش دشتیاری را از دیگر اقدامات عنوان کرد و از تلاش‌های اعضای شورای اداری و شورای تامین برای خدمات رسانی بهتر به مردم این منطقه قدردانی کرد.

بخش دشتیاری از توابع شهرستان چابهار سیستان و بلوچستان در مسیر رودخانه باهوکلات و پایین دست سد‌های پیشین و زیردان قرار دارد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.