ایران در حالی به مسئولیت خود در سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی اعتراف کرد که بعضی کشور‌ها تلاش می‌کنند از این موضوع برای تشدید فشارها علیه تهران استفاده کنند.

آمریکا از سقوط هواپیمای اوکراینی سوءاستفاده می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه المیادین گزارش داد: بعضی کشور‌ها از جمله آمریکا تلاش می‌کنند از سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی، برای تشدید فشارها علیه ایران سوءاستفاده کنند.

مجری شبکه تلویزیونی المیادین گفت: تهران اعلام کرد خطای انسانی باعث سقوط هواپیمای اوکراینی شد. ایران در حالی به مسئولیت خود اعتراف کرد که بعضی کشور‌ها تلاش می‌کنند از این موضوع برای تشدید فشار بر تهران استفاده کنند. ایران با شفافیت کامل به سرعت اعتراف کرد اشتباه انسانی باعث سقوط هواپیمای اوکراینی پس از پرواز آن از فرودگاه امام خمینی (ره) در تهران شد. سران ایران از مسئولیت خود فرار نکردند و اقدامات آن‌ها هماهنگ با معیار‌های اخلاقی و اصولی درباره این ماجرا است. رهبر معظم ایران آن را دردناک‌تر توصیف و فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران بر پذیرفتن مسئولیت کامل آن تاکید کرد. در برابر این شفافیت، دشمنان تهران تلاش‌ها برای سوء استفاده از آن برای تشدید فشار بر ایران را آغاز کردند.

دولت آمریکا که عذرخواهی از سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ایران در سال ۱۹۸۸ را رد می‌کند و به عامل و مسبب این اقدام نشان افتخار اعطا کرد، اکنون با اتخاذ موضع دوگانه، به دنبال استفاده از ماجرای هواپیمای اوکراینی علیه ایران است.

احمد البحرانی گزارشگر شبکه المیادین گفت: با گذشت چند روز از ابهام درباره دلایل سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی در غرب تهران، ایران به بحث‌ها پاسخ داد و اعلام کرد خطای انسانی نیرو‌های مسلح آن باعث شلیک موشک به طرف هواپیمای مسافربری و هدف قرار دادن آن شد. ستاد مشترک نیرو‌های مسلح ایران، اعلام کرده بود هواپیمای اوکراینی در زمان چرخش به علت نزدیک شدن به یکی از مراکز حساس سپاه پاسداران، هدف قرار گرفت. زیرا در سایه تهدیدات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به حمله به اهدافی در داخل ایران در صورت پاسخ این کشور به ترور (شهید) قاسم سلیمانی، تصور می‌شد هواپیمای اوکراینی، هواگرد متعلق به دشمن است.

در ادامه این گزارش آمده است: فرماندهان سپاه پاسداران می‌گویند، آمریکا به علت مسئولیت آن در تنش آفرینی، بخشی از مسئولیت این حادثه را برعهده دارد. ایران یک هفته بی‌سابقه از تحولات سرنوشت ساز را پشت سر گذاشت که از ترور سپهبد قاسم سلیمانی آغاز شد و پس از آن شاهد حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا و سقوط هواپیمای اوکراینی بودیم. این حوادث شوک‌آور، ایران را به عنوان اصلی خبر‌ها در ابتدای سال ۲۰۲۰ تبدیل کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار