رئیس امور آب مهاباد گفت: حجم آب پشت دریاچه سد مهاباد به حدود ۸۵ میلیون مترمکعب رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، خالد رحمانی رئیس امور آب مهاباد گفت: حجم آب پشت دریاچه سد این شهرستان به ۸۵.۳۲ میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵ میلیون مترمکعب کاهش نشان می‌دهد.

او افزود: ورودی آب به داخل سد مهاباد هم اکنون ۲.۵ مترمکعب است درحالیکه در زمان مشابه پارسال بیش از ۱۱ مترمکعب بود.

رحمانی گفت: در حال حاضر تراز سد مهاباد به یکهزار و ۳۴۵ متر از سطح دریا‌های آزاد رسیده که این مقدار نیز ۲۰ سانتیمتر کمتر از تراز سد در مدت مشابه سال قبل است.

او با اشاره به اینکه دبی خروجی آب از سد مهاباد ۰.۶ مترمکعب است، افزود: در زمان حاضر برنامه‌ای برای رهاسازی آب به جز مصارف آب آشامیدنی شهری نداریم و برنامه رهاسازی نیز از نیمه دوم بهمن ماه امسال ابلاغ خواهد شد.

رئیس امور آب مهاباد با اشاره به اینکه سهمیه امسال کشت پاییزی به میزان سه میلیون مترمکعب رهاسازی شد، اضافه کرد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۲۷۶ میلیون مترمکعب از آب پشت سد این شهرستان به سمت دریاچه ارومیه رها شده است.

او با بیان اینکه طی سال آبی جاری ۹۵ میلیمتر بارندگی در ایستگاه باران سنجی سد مهاباد ثبت شده است، افزود: این در حالی است که در سال گذشته در این مدت بیش از ۱۹۳ میلیمتر بارندگی در این ایستگاه ثبت شده بود.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون مترمکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون مترمکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب آشامیدنی شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.