مدیر امور آب مهاباد از رهاسازی آب سد مهاباد برای آبیاری کشت‌های پاییزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رحمانی مدیر امور آب مهاباد گفت: رهاسازی پنج میلیون مترمکعب آب برای کشت‌های پاییزی کشاورزان این شهرستان در سال زراعی جاری آغاز شد که این مقدار آب از محل سد انحرافی «یوسف‌کند» و سد مهاباد برای تامین آب مصرفی بخش کشاورزی و کشت پاییزی این شهرستان طی ۱۰ روز رهاسازی می‌شود.

او ادامه داد: سه روز اول رهاسازی آب از محل سد انحرافی «یوسف‌کند» با حجم خروجی سه مترمکعب بر ثانیه خواهد بود که در مجموع در این مدت بیش از ۲۵۹ هزار مترمکعب از آب این سد به سمت مزارع رها خواهد شد.

او اضافه کرد: مابقی سهم کشت پاییزی نیز از محل سد مهاباد خواهد بود که به دلیل عملیات لایروبی رودخانه مهاباد هم‌اکنون امکان رهاسازی آب وجود ندارد.

مدیر امور آب مهاباد با بیان اینکه رهاسازی آب بنا به درخواست کشاورزان انجام شده است، اظهار داشت: طبق پیش‌بینی پنج میلیون مترمکعب آب برای کشت پاییزی مزارع این شهرستان کافی است که در صورت درخواست کشاورزان افزایش خواهد یافت.

«رحمانی» با بیان اینکه سهمیه آب بخش کشاورزی مهاباد سالانه ۹۵ میلیون مترمکعب است، عنوان کرد: آب رهاسازی شده برای کشت پاییزی از سهمیه سالانه بخش کشاورزی کسر خواهد شد.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون مترمکعب ظرفیت مفید است که علاوه‌بر تامین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/ج

رهاسازی آب سد مهاباد برای مصارف کشاورزی

برچسب ها: کشاورزی ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.