مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب ۲ جاده اصلی و یک محور فرعی در این منطقه را مسدود کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعود جمیلی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: بارش شدید باران و هدایت سیلاب به سمت شهرستان‌های رودبار و قلعه‌گنج، محور‌های قلعه گنج به جاسک، قلعه‌گنج به رمشک و رودبار به ایرانشهر را مسدود کرده است.

او با اشاره به مسدود شدن ۲ محور آب‌سرودئیه و مظفرآباد در شهرستان‌های قلعه‌گنج و رودبار جنوب به علت سیلابی شدن آبنما‌ها گفت: برای ایجاد ایمنی تردد در این نقاط، اطلاعیه مسدود بودن محور‌ها از طریق مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان صادر شده است.

جمیلی با بیان اینکه شدت بارش باران از ظهر امروز بیشتر شده است، افزود: تمام نیرو‌های راهداری و حتی کادر اداری از ستاد اداره کل هم به محور‌های ارتباطی و شهرستان‌های در معرض خطر سیلاب اعزام شده‌اند.

او از سپردن مسوولیت هدایت بحران در شهرستان‌ها به چهار معاون این اداره کل خبر داد و گفت: این اقدام را انجام دادیم تا فعالیت‌های مورد نیاز راهداری با دقت و سرعت بیشتری انجام شود.

مدیر کل راهداری جنوب کرمان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۰ نفر نیروی راهدار با ۱۴۰ دستگاه راهداری سبک، نیمه سنگین و سنگین در محور‌های ارتباطی فعال هستند، افزود: ۶۰ نفر نیروی راهدار در گردنه‌های برفگیر جیرفت فعال هستند.

جمیلی از باز بودن محور برفگیر سربیژن - ساردوئیه خبر داد و گفت: خودرو‌های عبوری از گردنه سربیژن - ساردوئیه حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان از خسارت سیلاب به تاسیسات زیر بنایی راه‌های جنوب استان و محور‌های روستایی خبر داد و گفت: اولویت اصلی در حال حاضر، ایجاد تردد روان در محور‌های اصلی و شریانی است.

او با اشاره به مسدود بودن محور‌های روستایی در بخش ساردوئیه به علت بارش برف، افزود: همزمانی جاری شدن سیلاب و بارش برف، میزان کارکرد ماشین‌آلات راهداری را افزایش داده است به طوری که همه دستگاه‌ها در حال حاضر فعال هستند و به محض آزاد شدن و کاهش میزان بارندگی، کار بازگشایی محور‌های روستایی در مناطق برفگیر و سیلابی آغاز خواهد شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان از مردم و رانندگان خواست با توجه به اطلاعیه‌های مرکز مدیریت راه‌ها و خبر‌های ارسالی، وضعیت محور‌های ارتباطی جنوب استان کرمان را دنبال و از توجه به شایعات خودداری کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار