مدیرکل بحران استان کرمان گفت: در اثر بارندگی‌های دو روز گذشته بسیاری از روستا‌های جنوب استان کرمان درگیر سیل هستند و برتعداد آن‌ها افزوده می شود.

روستا‌های جنوب استان کرمان در محاصره سیل مجید سعیدی مدیرکل بحران استان کرمان با اشاره به سامانه بارشی که نقاط مختلف استان را در برگرفته است در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: بارش برف و باران در جنوب، شرق و غرب استان کرمان به تناوب ادامه دارد و تا کنون سبب آبگرفتگی برخی مناطق روستایی و شهری شده است و در جنوب کرمان تعداد زیادی از روستا‌های ارتباطشان با مرکز شهر قطع است.

او از مسدود شدن تعدادی از محور‌های استان کرمان خبر داد و افزود: تردد در جاده‌های کوهستانی استان تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

اوبا بیان اینکه این بارش‌ها باعث طغیان و سیلابی شدن تعدادی از رودخانه‌های استان در قلعه‌گنج، جیرفت، رودبارو کهنوج شده است  بیان داشت: آبگرفتگی معابر در برخی شهرستان‌ها به ویژه در کرمان، جیرفت، ارزوئیه و قلعه‌گنج را داشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با عنوان اینکه راه‌های روستائی ساردوئیه جیرفت به دلیل بارش سنگین برف مسدود است تصریح کرد: در شهرستان‌های کهنوج، رودبارو قلعه‌گنج تا کنون بیش از ۳۰ روستا به دلیل واقع شدن در مسیر سیلاب‌ها در محاصره آب قرار دارند و راه ارتباطی آن‌ها به دلیل طغیان رودخانه قطع است.

اوبا بیان اینکه با تلاش بی‌وقفه راهداران شمال و جنوب استان کرمان تمامی راه‌های اصلی استان باز است عنوان کرد: شب گذشته تنها محور نگار- بافت و رابر – بزنجان در استان مسدود بود که با تلاش راهداران بازگشایی شده است و اکنون تردد انجام میشود، اما رانندگان از سفر‌های غیر ضرور بپرهیزند.

سعیدی با تاکید بر اینکه تردد در جاده‌های کوهستانی استان بدون زنجیر چرخ امکان‌پذیر نیست گفت: مردم از سفر‌های غیر ضرور واقعا بپرهیزند و در صورت نیاز به سفردر محور‌های کوهستانی، چون، ساردوئیه جیرفت، دهبکری، بافت، رابر، سیرجان، بردسیر و ... تجهیزات ایمنی کافی را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.