مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در امام زاده حسین (ع) قزوین برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حسینیه امامزاده حسین (ع) قزوین دیشب میزبان مردمی بود که همزمان با عزاداری شب اول ایام فاطمیه، مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را برپا کردند.

سردار عابدی فرمانده مرکز دفاع مقدس دانشگاه افسری و تربیت پاسدار امام حسین (ع) در این مراسم گفت:سردار سلیمانی در ابتدای جنگ با بچه‌های کرمان به اهواز آمد و اولین عملیات ایشان طریق القدس بود که در آن درخشید.

سردار عابدی افزود: حاج قاسم پس از عملیات طریق القدس تیپ ۴۱ ثارالله را با رزمندگان کرمانی و سیستانی تشکیل داد و در شمال خوزستان و غرب اندیمشک جنگید و دست آورد‌های خوبی داشت.

او ادامه داد: اولین عملیات بیت المقدس را حاج قاسم فرماندهی می‌کرد و دشمن را تا مرز از کشور بیرون راند.

سردار عابدی افزود: در عملیات والفجر ۸ که عبور از رودخانه اروند بود به فرماندهی ایشان انجام شد.

فرمانده مرکز دفاع مقدس دانشگاه افسری و تربیت پاسدار امام حسین (ع) افزود: با اتمام جنگ دوره دافوس برایمان برگزار شد و به هر فرمانده یک اتومبیل دادند و تنها کسی که ماشینش را فروخت و پولش را میان فرمانده هایش تقسیم کرد حاج قاسم بود.

او ادامه داد: او تا سال ۷۵ امنیت را در سیستان برقرار کرد و همزمان شد با حمله طالبان به افغانستان که رهبر انقلاب فرماندهی سپاه قدس را به حاج قاسم سپردند و تا ۴ سال در افغانستان جنگیدند.

سردار عابدی ادامه داد: در سال ۸۵ بچه‌های حزب الله با اسراییلی‌ها در گیر می‌شوند که جنگ ۳۳ روزه اغاز می‌شود و در این ۳۳ روز حاج قاسم در کنار سید حسن نصر الله بود که آن جنگ به نفع حزب الله تمام شد.

او اضافه کرد: اسراییلی‌ها در تمام جنگ هایشان موفق بودند که با هدایت راهبردی حاج قاسم و سید حسن نصر الله در جنگ ۳۳ روزه ورق برگشت.

سردار عابدی ادامه داد: با تجربه خود در جنگ‌ها و عملیات‌هایی که بود فتنه داعش را سرکوب کرد که داشتند به اسلام ضربه اساسی می‌زدند.

او گفت: چه کسی می‌گوید حاج قاسم را کشتند؟ او دنبال این شهادت می‌گشت تمام ذهن حاج قاسم در گیر خدا بود و هرکاری را که می‌کرد برای خدا بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار