هواشناسی استان بوشهر اعلام کرده سامانه بارشی امروز بیشتر در جنوب استان فعالیت خواهد داشت و فردا هم احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌ها نشان می‌دهد که امروز عمده فعالیت سامانه بارشی، به صورت بارش باران گاهی رگبار، رعدوبرق، وزش باد و احتمال ریزش تگرگ، در نیمه جنوبی استان خواهد بود و همچنین فردا نیز وقوع بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق در برخی نقاط به ویژه بر روی دریا دور از انتظار نیست.

هادی سالاری افزود: از امشب تا یکشنبه به سبب وزش باد‌های شمال غربی خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود و دمای هوا نیز از امشب تا اواسط هفته آینده به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

او با اشاره به وضعیت جوی و دریایی استان تا پیش از ظهر فردا، بیان کرد: جهت وزش باد در نیمه شمالی، شمال غربی تا شمال و در نیمه جنوبی بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت، و از امشب در همه نقاط شمال غربی با سرعت ۱۸ تا ۴۸ گاهی تا ۵۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی گفت: ارتفاع موج دریا هم ۶۰ تا ۱۲۰ و از امشب به تدریج ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۷۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

سالاری عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۲:۴۵ دقیقه بامداد، مد اول دریا ساعت ۰۸:۴۴، جزر دوم ساعت ۱۲:۲۲ و مد دوم ساعت ۱۹:۳۶ رخ می‌دهد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.