معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از واکسیناسیون بیش از ۹ هزار کودک و نوزاد در ۹ ماه سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   افشین دلشاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به اجرای طرح ریشه کنی فلج اطفال، گفت: این طرح در دو نوبت در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری با واکسیناسون تمامی کودکان، در سطح روستا‌ها و عشایر با اعزام تیم سیار اجرایی شد.

او افزود: واکسیناسیون پرسنل بهداشتی و درمانی در برابر بیماری آنفلوانزا برای آمادگی کامل در برابر اپیدمی‌های احتمالی از دیگر اقدامات در این مدت بوده است.

دلشاد اجرای طرح ملی فشار خون و واکسیناسیون تمامی موارد حیوان گزیدگی در سطح استان و انجام طرح‌های جونده کشی و ارائه آموزش‌های لازم به مردم برای پیشگیری از بیماری سالک را از دیگر اقدامات اجرا شده در حوزه معاونت بهداشتی ذکر کرد.

او به ارائه آموزش‌های لازم و تهیه دارو در خصوص موارد آلودگی به شپش در سطح خراسان شمالی گفت: انجام طرح مشاوره ژنتیک اجتماعی در استان و انجام غربالگری تمامی نوزادان از لحاظ بیماری‌های کم کاری مادر زادی تیروئید، پی کی یو، شنوایی سنجی و درمان پیگیری موارد مبتلا به این بیماری از اقدامات دیگر اجرا شده در این معاونت است.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.