معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: ۴۵۲ واحد تولیدی راکد در استان بوشهر شناسایی شده که معادل ۲۱ درصد واحد‌های تولیدی این استان است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بابک دین‌پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در بررسی واحد‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی بوشهر، رونق واحد‌های تولیدی را یکی از شعار‌های مهم دولت دانست و بیان کرد: بر اساس بررسی صورت گرفته، ۴۵۲ واحد تولیدی راکد در استان بوشهر شناسایی شده که افزون بر ۵۰ درصد این واحد‌ها در دستور کار احیاء و بازگشت به چرخه تولید قرار دارند.

او، با اشاره به ماموریت ویژه وزارت کشور برای رونق تولید با همکاری استانداران بیان کرد: خرداد امسال وزیر کشور، هفت ماموریت ویژه برای فرمانداران کشور با محوریت رونق تولید از طریق استانداران ابلاغ کرده که یکی از آنها شناسایی واحد‌های راکد و تلاش برای احیاء آنهاست.

او افزود: در استان بوشهر افزون بر دو هزار ۵۵ واحد تولیدی فعال است که فرمانداران موظفند فعالیت این واحد‌ها را در حوزه جغرافیایی شهرستان خود به منظور رونق تولید و اشتغال‌زایی حفظ کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با اشاره به اینکه  کمیته‌های تخصصی در حال بررسی مشکلات واحدهای تولیدی راکد هستند، ادامه داد: در این کمیته‌ها بررسی می‌شود که آیا این واحدها ظرفیت لازم برای بازگشت به چرخه تولید را دارند.

دین پرست، در خصوص تامین سرمایه ثابت و درگردش برای فعال شدن واحد‌های تولیدی راکد نیز گفت: پنجشنبه در نشست تخصصی با حضور استاندار راهکار‌های لازم برای مواردی مانند تامین سرمایه ثابت و در گردش ارائه می‌شود.

او بیان کرد: در پایان سال عملکرد فرمانداران در تحقق هفت ماموریت ویژه آنان که شامل احیاء واحد‌های راکد تولیدی، واحد‌های تملک شده، پیگیری راهکار حل مشکلات واحد‌های نیمه تمام، تکمیل واحد‌های با پیشرفت ۶۰ درصد، کمک به افزایش ظرفیت تولید کارخانجات که کمتر از ظرفیت فعالیت می‌کنند بررسی می‌شود.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه امسال برای دومین بار به استان بوشهر سفر کرده است، افزود: در سفر به همه شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر  مهم‌ترین مطالبات حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری همه شهرستان‌ها بررسی می‌شود.

دین‌پرست بازدید از واحد‌های تولیدی، نیمه تمام و طرح‌های قابل واگذاری را از جمله برنامه‌های سفر به شهرستان‌های استان بوشهر دانست و گفت: نشست مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از دیگر برنامه‌های سفر به استان بوشهر است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.