معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان قزوین گفت: فقط راهنمایان دارای کارت رسمی گردشگری مجاز به راهنمایی گردشگران در سایت‌های تاریخی و جاذبه‌های طبیعی استان هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، نادر محمدی معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: پیرو بخشنامه صادره از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و به منظور حمایت از فعالیت تخصصی راهنمایان گردشگری و ضرورت ارائه اطلاعات صحیح و مستند به گردشگران، راهنمایی گردشگران در تور‌های داخلی و خارجی فقط با داشتن کارت رسمی مجاز است و از فعالیت افراد غیرمجاز در کنار گروه‌های گردشگری به عنوان راهنما جلوگیری می‌شود.

محمدی افزود:در این زمینه سعی داریم با نصب تابلو‌های مناسب در موزه‌ها و بنا‌های تاریخی، موضوع لزوم داشتن کارت گردشگری را به منظور اطلاع گردشگران و ابلاغ ممنوعیت فعالیت راهنمایان فاقد کارت اطلاع رسانی کنیم.

او اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مربوطه و حضور در آزمون جامع کشوری برای دریافت کارت به سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گشت به آدرس ta.mcth.ir مراجعه کنند.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری استان قزوین خاطرنشان کرد: افرادی که تاکنون بدون داشتن کارت فعالیت داشته‌اند باید برای ادامه فعالیت خود در این حوزه در اسرع وقت برای دریافت کارت اقدام کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.