رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: امسال ۸۸۴ هکتار از اراضی ملی این شهرستان در قالب ۴۲ پرونده، رفع تصرف و خلع ید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مجید پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: امسال ۸۸۴ هکتار از اراضی ملی این شهرستان رفع تصرف و خلع ید شده است، که در این رابطه ۱۰۳ میلیون ریال جریمه بابت ضرر و زیان واردشده به منابع طبیعی از متصرفان دریافت شده‌است.

او با بیان اینکه امسال ۱۲ فقره پرونده قضایی مربوط به منابع طبیعی در خصوص قطع درختان است، اضافه کرد: امسال ۱۹۷ اصله انواع درخت در مناطق مختلف قطع شده که درخت بید بیشترین نوع آن را تشکیل می‌دهد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد اظهار داشت: امسال ۱۰۶ فقره پرونده تعلیف غیرمجاز اراضی ملی شامل پنج‌هزار و ۲۳۵ راس واحد دامی در مهاباد تشکیل شده که تمام این پرونده‌ها مختومه و ۸۷۳ میلیون ریال نیز خسارت دریافت شده‌است.

پاتو افزود: امسال ۲ هکتار از معادن و عرصه‌های اطراف این مراکز معدنی که استخراج از آن‌ها به پایان رسیده و توسط این اداره احیا و تبدیل به فضای سبز شده است.

او با بیان اینکه محوطه معادنی که زمان استخراج از آن‌ها به پایان رسیده است، توسط منابع طبیعی بسترسازی مناسب شده، افزود: برای تبدیل این محوطه‌ها به فضای سبز از بذر گیاهان و کاشت درختچه‌هایی مانند گز و فستوکا استفاده کرده ایم.

او تاکید کرد: سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های تخریب و خسارت به درخت، مراتع و جنگل‌ها بوده و آماده پاسخگویی به همشهریان مهابادی است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.