مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از نصب ۵ ترانس ۴۰۰ کیوولت در پست‌های پیروزان و هاشمی اهواز خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود دشت بزرگ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان به ورود ۵ ترانس ۴۰۰ کیلوولت به استان اشاره کرد و گفت: ترانس‌های ۴۰۰ کیلوولت بزرگترین ترانس‌های قدرت در سطح کشور هستند که در پست‌های پیروزان و هاشمی اهواز نصب خواهند شد.

او بیان داشت: این ترانس‌ها از نوع ۳۱۵ مگا ولت آمپر با ولتاژ ۴۰۰ کیلو ولت هستند و باعث تکمیل و توسعه رینگ ۴۰۰ کیلو ولت استان و افزایش انعطاف پذیری و قابلیت مانور در شبکه می‌شوند.

دشت بزرگ با بیان اینکه آخرین ترانس خریداری شده نیز در حال تست و بارگیری به سمت خوزستان است، افزود: عملیات نصب سایر ترانس‌ها از جمله در پست ۴۰۰ کیلو ولت ارجان بهبهان نیز به تواتر با توجه به حجم بالای کار برای ورود آن‌ها به شبکه در حال انجام است و قبل از تابستان ۱۴۰۰ وارد مدار می‌شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: این ترانس‌ها که در چند مرحله وارد خوزستان شده برای اولین بار در کشور ساخته شده اند و به دلیل حجم و بزرگی از زمان بارگیری از شرکت ایران ترانسفو زنجان تا رسیدن به خوزستان ۴ ماه زمان برده است.

او با بیان اینکه ارزش سرمایه گذاری خرید این شش ترانس یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است، اذعان داشت: این ترانس‌ها علاوه بر اینکه موجب افزایش پایداری شبکه فوق توزیع اهواز می‌شوند کمک می‌کنند تا در مواقع لازم که تولید و انتقال برق در شبکه داخلی استان دچار مشکل شده از شبکه سراسری برق مورد نیاز تامین شود و به راحتی انتقال بار صورت بگیرد.

به گفته مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، این ترانس‌ها برای اولین بار در کشور ساخته شدند و از خروج ۱۰ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری کرده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.