رئیس کانون وکلای دادگستری همدان گفت: با اعلام نتایج آزمون وکلای دادگستری امسال ۵۰ وکیل به عرصه وکالت استان همدان وارد می شوند.

راهیابی ۵۰ وکیل به عرصه وکالت استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سعید آئینه وند، رئیس کانون وکلای دادگستری همدان گفت: امسال هم مثل سال‌های گذشته در همدان ۵۰ نفر از طریق آزمون به عرصه وکالت وارد می‌شوند.

او افزود: از این افراد قبول شده این دوره ۳۵ نفر آن سهمیه آزاد و ۱۵ نفر هم سهمیه ایثارگران هستند، علاوه بر آن افرادی از طریق ماده هشت، پروانه وکالت اخذ می‌کنند و ۲۰ نفر هم از قضات بازنشسته و کارمندانِ دارای شرایط دریافت پروانه امسال در استان داریم.

او افزود:  ۲۵ درصد از وکلای پایه یک به دلیل شرایط اقتصادی پروانه وکالت خود را تمدید نکردند و توانایی پرداخت هزینه تمدید پروانه و برپایی دفتر وکالت را نداشتند.

رئیس کانون وکلای دادگستری همدان ادامه داد: وضعیت فعلی به نحوی است که چند وکیل در یک اتاق دفتر وکالت تاسیس می‌کنند و شرایط مالی وکلا آنی نیست.

گفت: به تازگی با وجود تاکید مقام معظم رهبری درباره عدم موازی کاری دستگاه‌ها شاهد این بودیم که مرکز مشاوران اقدام به برگزاری آزمون وکالت کرد و تعداد زیادی از داوطلبان در مرحله اول آن قبول شدند.

رئیس کانون وکلای دادگستری همدان افزود: قانون اخذ پروانه وکالت توسط مرکز مشاوران منقضی شده است و برابر گزارش هیات تحقیق و تفحص قوه قضاییه این انقضای مدت تایید شده است و ما هم به این موضوع اعتراض کرده ایم.

او ادامه داد: تنها مرجع صدور مجوز برای تاسیس موسسات حقوقی، کانون وکلای دادگستری است و مرکز مشاوران نیز تنها برای اعضای خود می‌تواند این مجوز را صادر کند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
حسن سراوکی
۱۶:۳۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
از شما هموطن خواهش دارم. یک وکیل خوب درهمدان .به من معرفی کونید .که رابت با طلاق اطلاعات کامل داشته باشد.