رئیس مرکز امور مشاوران، وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضائیه گفت: ماهانه ۲۰۰ رای بعد از دادسرای انتظامی وکلا در دادگاه منجر به صدور رای می‌شود.

ماهانه ۲۰۰ شکایت از وکلا منجر به صدور رای می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی بهادری جهرمی رئیس مرکز امور مشاوران، وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضائیه  ظهر امروز در نشست خبری در همدان اظهار کرد: برای سرعت رسیدگی به شکایت‌های مردمی از وکلا تا ۲ ماه آینده دادسرای انتظامی را در همه مراکز شهرستان‌های بزرگ کشور راه‌اندازی می‌کنیم و در شهر‌های کوچک هم با تجمیع خدمات یک مرکز برای چند شهر این خدمات محقق خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه همه شکایت‌های مردم از وکلا شاید جنبه حقوقی شکایت ندارد، افزود: برخی تخلف‌های وکلا ناشی از دریافت حق‌الزحمه بیش از اندازه بوده است که با حکمیت مشکل حل شده است.

 رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه  گفت: اگر تخلف وکیلی با حکم دادگاه محرز شود تنبیهاتی مانند ابطال پروانه وکالت ، تنزل درجه وکالت از یک به درجه ۲ و حتی تعلیق وکالت در بازه زمانی مشخص در دستور کار است.

بهادری جهرمی با یادآوری اینکه مرکز کانون وکلای قوه قضائیه پیشرو در ارایه خدمات حقوقی به مردم است، بیان کرد: هر فردی که پروانه وکالت دریافت می‌کند حتما دوره‌های تخصصی و کارموزی مرتبط را زیر نظر یک وکیل با تجربه گذرانده است و صلاحیت ارایه خدمات وکالتی در همه حوزه ها را  دارد. 

انتهای پیام/د.ا

دادسرای انتظامی در همه مراکز استان ها و شهرستان‌های بزرگ راه‌اندازی می شود 

برچسب ها: قوه قضائیه ، وکالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.