در راستای حفاظت از طبیعت با مشارکت کودکان همیار طبیعت جنگل‌های قیروکارزین پاکسازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یعقوب نظریان مادوانی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قیروکارزین گفت: دانش آموزان قیروکارزینی قسمتی از اراضی جنگلی و طبیعت زیبای این شهرستان را از زباله‌های انسانی پاکسازی کردند.

او، بیان کرد: بیش از ۳۰ نفر از کودکان دانش آموز دبستان شهید قهرمانی در اقدامی نمادین و خود جوش با حضور در منطقه کردشیخ حجم زیادی از زباله‌های رها شده در طبیعت را جمع آوری و به مراکز جمع آوری شهری تحویل دادند.

نظریان مادوانی با اشاره به اینکه آموزش حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست و داشتن زندگی سبز، باید از دوران کودکی آغاز شود، تصریح کرد: دانش آموزان با این اقدام ساده در مراقبت از محیط زیست، ساختار دوستی با طبیعت در وجودشان نهادینه می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قیروکارزین ادامه داد: رها کردن زباله با ماندگاری بالا توسط مردم در طبیعت و گردشگاه‌ها یکی از تهدیدات مهم زیست محیطی و عامل خطر بالقوه در بروز حوادث برای عرصه‌های طبیعی جنگلی و دشت‌ها است.

او، افزود: باید از آلوده کردن و تخریب طبیعت پرهیز شود که موثرترین راه مشارکت مردم است، و آگاهی بخشی رسانه‌ها، آموزش در مدارس و ادارات و تشویق شهروندان در ترویج این فرهنگ بسیار موثر است.

کرد شیخ یکی از مناطق بسیار زیبای تفریحی است که در فاصله ۲۳کیلومتری شهرستان قیروکارزین قرار گرفته و به علت دارابودن نرگس زار‌های زیبا و گیاهان دارویی کمیاب همه ساله در فصل زمستان پذیرای دوستداران به طبیعت است.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار