نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین اعلام کرد برنامه هسته‌ای ایران همچنان بر اساس پروتکل الحاقی تحت کنترل و نظارت دقیق بین‌المللی باقی خواهد ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، اعلام کرد برنامه هسته‌ای ایران پس از اعلام گام جدید تهران مبنی بر کاهش سطح تعهدات هسته‌ای خود بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک، همچنان تحت کنترل دقیق بین‌المللی باقی خواهد ماند.

او اعلام کرد: ایران اعلام کرده است برنامه هسته‌ای این کشور بر اساس نیاز‌های فنی این کشور بنا خواهد شد. این تصمیم تاکنون پاسخگوی همه سئوالات نبوده است. روشن شدن تصویر کلی و درک واقعیات جدید مستلزم گذشت زمان است. با این همه ایران تایید کرده است همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه خواهد یافت. این به معنای آن است که برنامه هسته‌ای ایران همچنان بر اساس پروتکل الحاقی تحت کنترل و نظارت دقیق بین‌المللی باقی خواهد ماند. از دیدگاه منع اشاعه هسته‌ای این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

با وجود پایبندی ایران به تعهداتش ذیل برجام، آمریکا سال گذشته از این توافق خارج شد و پس از آن فشار‌ها به ایران را با هدف وادار کردن آن به بازگشت مجدد به میز مذاکره به حداکثر رساند. ایران نیز در واکنش، به تدریج در حال کاهش تعهداتش ذیل برجام است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۶ دی ۱۳۹۸
سگ زرد برادر شغال است !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۶ دی ۱۳۹۸
روسیه هم یواش یواش چهرشو داره نشون میدن.
Iran (Islamic Republic of)
علی پارسا
۱۸:۱۲ ۱۶ دی ۱۳۹۸
روسیه بنده خدا فکر کرده رییس جمهور محترم ما اخبار رو همونطور که هست با مردم در میون میذاره ! از کجا میدونست ما خبر از واقعیت گام پنجم دستاورد پرزیدنت روحانی نداریم و نمیدونیم هنوز تعهد دولت به آژانس لغو نشده برادر من !
آخرین اخبار