اعضای شورای شهر تهران با ۱۴ رأی موافق یک فوریت لایحه ساماندهی ۵ گورستان واقع از محدوده دولاب را به تصویب رساندند.

ساماندهی مجموعه گورستان‌های دولاب در دستور کار مدیریت شهریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی یک فوریت لایحه شهردار تهران با موضوع ساماندهی، حفاظت و احیاء مجموعه گورستان‌های دولاب شامل ۵ گورستان واقع در محدوده منطقه ۱۴ در دستور کار یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) شهرداری تهران، گفت: گورستان‌های محدوده دولاب در منطقه ۱۴ بیش از ۷۶ هزار مترمربع است که به ۵ آرامستان روس، یونان، ارامنه، کاتولیک و آشوریان تقسیم‌بندی شده و تاریخی از گذشته دارد و نیاز است که شهرداری تهران طرحی یکپارچه برای آن ارائه کند تا ساماندهی آن‌ها باعث رونق منطقه ۱۴ شود.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) شهرداری تهران افزود: شهرداری تهران به عرصه عمومی توجه دارد و توجه به منطقه ۱۴ که تا به امروز مهجور مانده است، می‌تواند در این مسیر (احیاء منطقه) کمک کند.

پس از اظهار نظر خال، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در مخالفت با فوریت این لایحه، گفت: بسیاری از عکاسان و پزشکان نخستین در این گورستان‌ها دفن شده‌اند و می‌توان گفت که بنیانگذار سرکسیان نیز در آنجا آرامگاه دارد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اجازه دهید بر اساس برنامه، ساماندهی این گورستان‌ها انجام شود و ارائه فوریت برای آن در این بازه زمانی جایز نیست، زیرا مطالعاتی از سال‌ها قبل در این باره انجام شده است.

پس از مخالفت مسجد جامعی، الهام فخاری دیگر عضو شورای شهر تهران در موافقت با فوریت این لایحه، گفت: از مدت‌ها پیش مطالعات گسترده‌ای در این باب انجام شده است و می‌توان با احیاء و پیگیری این موضوع فضایی فرهنگی و اجتماعی برای منطقه ۱۴ ایجاد کرد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: تمام طرح‌ها و لوایح ارائه شده باید در حوزه‌های مربوطه و کمیسیون‌های تخصصی مورد بحث و تبادل نظر قرار بگیرد و اگر ما بخواهیم این موضوع را به سال آینده موکول کنیم، زمان را از دست می‌دهیم.

پس از اظهار موافقان و مخالفان یک فوریت لایحه ساماندهی، حفاظت و احیاء مجموعه گورستان‌های دولاب شامل ۵ گورستان واقع در محدوده ۱۴ به رأی گذاشته شد که اعضای شورا با ۱۴ رأی موافق یک فوریت آن را به تصویب رساندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار