۱۶ طرح جمع آوری فاضلاب شهری در فارس در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد علی قلندری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: برای اجرای طرح‌های فاضلاب در ۶ شهر استان شامل آباده، سپیدان، نی ریز، فیروزآباد، داراب و فسا با اعتباری بالغ بر ۱۴۴ میلیون یورو از تسهیلات بانکی این مبلغ برای اجرای ۵۵۰ کیلومتر خطوط اصلی و شبکه جمع آوری و ایجاد تصفیه خانه به ظرفیت ۶۴ هزار و ۴۰۰ متر مکعب در شبانه روز است.

او، با اشاره به محدود بودن منابع مالی به عنوان یکی از عوامل عقب ماندگی فار س در اجرای طرح‌های فاضلاب در سال‌های گذشته، بیان کرد: طرح‌های جمع آوری فاضلاب اکنون در ۱۳ شهر استان فارس در حال اجرا است.

قلندری تصریح کرد: محدود بودن منابع مالی دولتی از یک طرف و از طرف دیگر عقب ماندگی استان فارس در برخورداری از طرح‌های فاضلاب و تلاش برای جذب سرمایه های بین المللی است. 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس ادامه داد: این طرح‌ها شامل ۱۰ طرح شبکه و ۶ تصفیه خانه فاضلاب است که ۴ طرح در شهر‌های آباده و نی ریز بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و دولت نیز نیز معادل ۸۸ میلیون یورو برای تکمیل کار  طرح‌ها در این ۶ شهر استان فارس هزینه می‌کند.

او، اضافه کرد: ۲ طرح شبکه و خطوط اصلی جمع آوری فاضلاب نیز در شهر فسا در حال برگزاری مناقصه جدید است، همچنین ۶ طرح ساخت تصفیه خانه نیز، تصفیه خانه فاضلاب آباده با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی، داراب با حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و سپیدان با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس درخصوص تصفیه خانه فاضلاب شهر‌های نی ریز و فیروزآباد اظهار کرد: با توجه به نبود پیشرفت کار، پیمانکار مربوطه خلع و مراحل واگذاری کار به پیمانکار جدید در دست اقدام است.

قلندری تاکید کرد: تصفیه خانه فاضلاب شهر فسا نیز با ۲ بار تجدید مناقصه در حال انتخاب پیمانکار جدید است که این طرح‌ها در موعد مقرر به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.