رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: ۱۸میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای تأمین آب عشایر اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس سازمان امور عشایر ایران در سفر به بشار جان شهرستان ممسنی فارس گفت: برای نخستین بار عشایر از صندوق توسعه ملی بهره‌مند شدند و ۱۸میلیون یورو برای تأمین آب پایدار مناطق عشایری از این صندوق اختصاص یافت.

کرمعلی قندالی افزود: این میزان اعتبار برای اجرای ۵۰۰ طرح تأمین آب عشایر کشور هزینه خواهد شد.

او اضافه کرد: با اجرای این طرح‌ها شاخص برخورداری عشایر از آب آشامیدنی بین هشت تا ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان این که آسفالت کردن همه ایل راه‌ها غیرممکن است، اما مرمت آن‌ها در اولویت کار قرار دارد، افزود: امروزه ۹۵ درصد از مناطق عشایری کشور راه دسترسی دارند که بیش از ۶۶ هزار کیلومتر است.

او گفت: امسال برای نخستین بار در کشور ۸۰۰ کانکس خانه بهداشت سیار عشایری، برای خدمات‌رسانی در حوزه بهداشت و درمان تأمین شده است.

قندالی، راه‌اندازی بیش از ۷۰ صندوق عشایری در استان فارس را نمونه‌ای بارز از ظرفیت‌های بالقوه استان برشمرد که در صورت توجه به آن، می‌تواند در کاهش معضلاتی همچون بیکاری، حاشیه‌نشینی و مهاجرت عشایر مفید باشد.

مدیرکل امور عشایر فارس گفت: ۱۲ و ۵ دهم درصد عشایر کشور در فارس زندگی می‌کنند که با توجه به نقششان در تامین گوشت و لبنیات مورد نیاز جامعه، توجه به نیاز‌های آن‌ها ضروری است.

بهرامی افزود: ۱۴۸ هزار نفر در قالب ۲۸ هزار خانوار عشایر فارس کوچ رو هستند که تانکر‌های آبرسان سیار به طور میانگین برای هر نفر در روز حدود ۲۵ لیتر آب آشامیدنی تامین می‌کند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار