محمود وفایی گفت: زمان برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا تریال میزبانی ایران در کنگره آسیا مشخض می‌شود.

میزبانی ایران برای مسابقات تریال به زودی مشخص می‌شودمحمود وفایی رئیس سازمان لیگ دوچرخه سواری در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: در سال آینده علاوه بر میزبانی تور بین المللی آذربایجان، میزبان سومین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا تریال هم هستیم. جزئیات میزبانی این رقابت پس از برگزاری کنگره آسیا مشخص خواهد شد.

او گفت: پیش بینی ما از زمان برگزاری این رقابت اواخر شهریور ماه است. در تلاشیم که این رقابت‌ها با بهترین شرایط در ایران برگزار شود و حامی مالی خوبی برای قهرمانی آسیا تریال جذب کنیم.

وفایی عنوان کرد: برای ارتقا رنکینگ ملی پوشان، آن‌ها را در چارچوب تیم‌های باشگاهی به تور‌های بین المللی آسیایی و اروپایی اعزام خواهیم. ۴ تیم باشگاهی ایران در مسابقات بین قاره‌ای ثبت نام کرده اند و ممکن است  تیم ملی دوچرخه سواری هم در این رقابت‌ها شرکت کنند. برنامه ریزی فداسیون برای رقابت‌های سال  ۲۰۲۱ است که حضور تیم ملی دوچرخه سواری در تور‌های بین المللی برای آن‌ها بازی تدارکاتی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان لیگ دوچرخه سواری اظهار کرد: خوشبخاته تقویم ورزشی سال ۹۸ به طور کامل اجرایی شده است. برای سال جدید تقویم پیشنهادی سال ۹۹ را به فدراسیون دوچرخه سواری ارائه داده ایم. زمانی که تقویم مسابقات آسیایی از سوی اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری مشخص شود، مسابقات جدید به تقویم داخلی ما هم اضافه خواهد شد. رویکرد امسال فدراسیون دوچرخه سواری برگزاری ۱۵  مسابقه مختلف جایزه بزرگ است که جوایز بیشتری نصیب ورزشکاران بانوان و آقایان می‌شود.

او افزود: فدراسیون در برگزاری مسابقات جایزه بزرگ تلاش زیادی می‌کند و بخشی از جوایز را خود بر عهده می‌گیرد. مسابقات جایزه بزرگ نیازمند حامیان مالی قوی است و تلاش فدراسیون بر این است که حامی مالی خصوصی را جذب کند تا سطح کیفی رقابت‌ها بالاتر برود.

وفایی در ادامه بیان کرد: مسابقات جایزه بزرگ در  ماده‌های مختلف برای رده سی جوانان و بزرگسالان دوچرخه سواری برگزار می‌شود. تنها رویداد بزرگ و مهم برای دوچرخه سواری المپیک ۲۰۲۰ توکیو است و حدود ۱۱ ماه رقابت‌های قهرمانی آسیا در پیش نداریم.  

رئیس سازمان لیگ در پایان اظهار کرد: سال ۹۹ به خاطر نبود رقابت‌های ین المللی متعدد می‌تواند سالی باشد که فدراسیون برای تیم‌های پایه خود برنامه ریزی کند. با انجام برنامه ریزی دقیق می‌توانیم یک تیم ملی منسجمی را  برای ۱۲ سال آینده تشکیل دهیم.


بیشتر بخوانید: اردوی تیم ملی دوچرخه سواری با وجود آلودگی هوای تهران ادامه دارد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار