به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، علیرضا ایزدی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با اشاره به نقش ویژه بخش حمل و نقل در توسعه گردشگری منطقه اظهار کرد: با هدف بالا بردن سطح آگاهی رانندگان درباره اصول رفتار با گردشگران و شناخت جاذبه های طبیعی، تاریخی، فرهنگی، معنوی و آشنا کردن آنان با مسیرهای گردشگری استان، آموزش نحوه برخورد با گردشگران، ویژه رانندگان تاکسی برگزار شد.
ایزدی تصریح کرد: در این دوره آموزشی رانندگان تاکسی تحت پوشش اداره کل تاکسیرانی حضور داشتند و در این آموزش آشنایی رانندگان با گردشگر و تاثیر حضور گردشگران در اقتصاد استان و همچنین چگونگی رفتار با گردشگر و مهارت ارتباطی وروش های ارتباط کاری با گردشگر و درک گردشگر توضیح داده شد و به کلیه رانندگان بروشورهای جاذبه های گردشگری ارائه گردید .
او تاکید کرد: فارغ از مباحث اقتصادی، تاکسیرانی از مشاغل تاثیرگذار در ارتقای فرهنگ جامعه و کیفیت محیط محسوب میشود.
ایزدی افزود: کمترین نقشی که در این حوزه میتوان متصور شد این است که یک راننده تاکسی با حسن خلق و لحن مناسب بتواند حس و حال عمومی مسافران خود را اندکی بهبود بخشد. آراستگی اخلاقی و ظاهری در صورتی که توسط اکثریت رانندگان تاکسی رعایت شود دیدگاه عمومی جامعه را به این شغل تغییر خواهد داد.
این دوره آموزشی با همکاری واحد تاکسیرانی اراک و به همت یکی از موسسات آموزش گردشگری در سالن همایش های پارک علم و فن آوری اراک برگزار شد.
انتهای پیام / م