خبر شهادت سردار سرافراز اسلام، فرزند بزرگ و خلف کرمان، سردار سرلشکر «حاج قاسم سلیمانی» دیار کریمان را در سوگ و ماتم فرو برد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بامداد امروز، وقتی بیش از ۸۰ میلیون ایرانی در خواب ناز بودند، سردار سرلشکر پاسدار «حاج قاسم سلیمانی» برای امنیت اسلام در غربت پرپر شد.

سردار قلب‌ها آسمانی شد

زندگینامه شهید سردار سلیمانی

سردار سرلشکر پاسدار «حاج قاسم سلیمانی» در ۲۰ اسفند ماه سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملکِ شهرستان رابر از توابع استان کرمان در ایل عشایر سلیمانی چشم به جهان گشود.

پدرش یک کارگر بنای ساده بود. او دوران نوجوانی‌اش را در همان مناطق گذراند و با پیروزی انقلاب و آغاز جنگ تحمیلی به عضویت سپاه پاسداران که یک تشکیلات تازه تاسیس بود درآمد.

سردار قلب‌ها آسمانی شد

قاسم سلیمانی در آغاز جنگ، ۲۴ سال سن داشت و در همان ابتدای کار، فرماندهی دو گردان از نیرو‌های کرمانی را برعهده گرفت و اندکی بعد با پیشنهاد شهید حسن باقری، تیپ جدیدی را از نیرو‌های کرمان تشکیل داد و این تیپ چند ماه بعد در زمستان سال ۶۱، با اضافه شدن نیرو‌هایی از سیستان و بلوچستان و هرمزگان به لشکر ۴۱ ثارالله تبدیل شد.

بدین ترتیب او در دوران جنگ ایران و عراق فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله و از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج بود.

سردار قلب‌ها آسمانی شد

جانبازی در جنگ ایران و عراق

این غیورمرد کرمانی اولین بار در آذر ۱۳۶۰ در عملیات مشترک ارتش و سپاه بنام عملیات طریق القدس در غرب سوسنگرد بر اثر انفجار گلوله خمپاره از دست راست و شکم به شدت مصدوم شد، دو انگشت وسط دست راست ایشان یادگار جراحت آن دوران است.

از فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله تا درجه سرلشکری (بالاترین درجه نظامی در ایران)

از جمله مسئولیت‌های لشکر ۴۱ ثارالله به فرمانده او پس از پایان جنگ، مقابله با اشرار، قاچاقچیان و برهم زنندگان امنیت در جنوب شرق بود و قاسم سلیمانی به دلیل آشنایی با بافت این منطقه، توانست کارنامه قابل قبولی از خود و نیرو‌های تحت امرش برجای بگذارد.

اما مهمترین دوران فرماندهی سردار شهید «حاج قاسم» از اواسط سال ۷۶، وقتی که ۴۲ ساله بود، آغاز شد، مسئولیتی که دامنه تاثیرات آن مرز‌های جغرافیایی کشور را در نوردید و تاثیرات زیادی بر گسترده جغرافیایی جهان اسلام گذاشت.

سردار قلب‌ها آسمانی شد

با تغییر فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۷۶، یکی از اولین جابجایی‌ها در سطوح فرماندهان نیروها، انتصاب سردار سلیمانی به فرماندهی نیروی قدس بود. قاسم سلیمانی پس از سردار احمد وحیدی، دومین نفری بود که فرماندهی شاخه برون مرزی سپاه را برعهده می‌گرفت.

نیروی قدس به عنون شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران، یکی از نیرو‌های پنج‌گانه این نهاد است که در افکار عمومی (حداقل تا چند سال قبل) کمتر نامی از آن برده می‌شد.

پس از ظهور داعش در عراق و سوریه، این سردار بزرگ اسلام به عنوان فرمانده سپاه قدس با حضور در این مناطق و سازماندهی نیرو‌های مردمی، به مبارزه با این گروه پرداخت. وی در سال ۱۳۸۹ش، موفق به أخذ درجه سرلشکری شد.

سردار قلب‌ها آسمانی شد

اهدای نشان ذوالفقار به دست رهبر معظم انقلاب به سردار سلیمانی

شامگاه ۱۹ اسفند ماه ۹۷، برای اولین بار در تاریخ چهل ساله جمهوری اسلامی ایران، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، نشان ذوالفقار را از رهبر معظم انقلاب دریافت کرد.

نشان ذوالفقار از جمله نشان‌های عالی نظامی است که به پاس رشادت‌ها و موفقیت‌ها در فرماندهی از سوی فرمانده معظم کل قوا اعطا می‌شود.

سردار قلب‌ها آسمانی شد

نظر دشمنان در مورد سردار بزرگ ایران

نیویورک تایمز، در سپتامبر ۲۰۱۳ او را به عنوان «دشمنی که هم مورد تنفر و هم مورد تحسین است» توصیف کرد.

جان مگوایر افسر سابق سازمان سیا در عراق می‌گوید «او قوی‌ترین مامور مخفی در خاورمیانه است ... و هیچ کس او را نمی‌شناسد.»

روزنامه انگلیسی گاردین در مورد قاسم سلیمانی می‌نویسد: «حتی کسانی که سلیمانی را دوست ندارند، او را فردی با هوش می‌دانند. بسیاری از مقامات امریکا که این چند ساله را صرف متوقف کردن کار افراد وفادار به سلیمانی کرده اند، می‌گویند مایل هستند او را ببینند و معتقدند که مبهوت کار‌های او شده اند. «شاید از سر همین بهت است که یکی از مقامات بلندپایه ارتش امریکا عاجزانه می‌گوید: «من اگر او را ببینم، خیلی ساده از او خواهم پرسید که از ما چه می‌خواهد؟!»

دیوید پترائوس ژنرال ۴ ستاره ارتش آمریکا که بالاترین درجه نظامی در ارتش ایالات متحده محسوب می‌شود درباره حاج قاسم سلیمانی می‌گوید: «چیزی که من می‌توانم بگویم این است که وی فردی بسیار توانمند، مدیر و دشمنی شایسته است.»

سردار قلب‌ها آسمانی شد

بزرگ مردی که از شهادتش خبر داشت

حسین یکتا، یکی از دوستان حاج قاسم می‌گوید: حاج قاسم در مراسم فاطمیه به ما گفت، سال بعد مراسم فاطمیه با امسال فرق دارد، پرسیدیم چه فرقی، حاج قاسم گفت: مراسم فاطمیه سال بعد من نیستم...

سرداری که آسمانی شد

شامگاه جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در حمله موشکی هلی کوپتر‌های آمریکایی به دو خودرو در اطراف فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و تنی چند از اعضای حشدالشعبی در این حمله هدف قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

سردار قلب‌ها آسمانی شد

استان کرمان امروز غوغا بود

از بامداد امروز که خبر شهادت سردار دل‌ها در فضای مجازی و سایت‌های خبری پیچید، کرمان سراسر ناله و سوگ و ماتم شد، از همان لحظات ابتدایی، گلزار شهدای کرمان میزبان مردمی بود که به دنبال شنیدنِ شهادتِ سردار قلب ها، «حاج قاسم سلیمانی»، برای عرض تسلیت، به گلزار شهدا آمده بودند.

سردار قلب‌ها آسمانی شد

همچنین در حرکاتی خودجوش و مردمی، تجمعاتی مقابل منزل سردار و خانه پدری وی تشکیل شد.

مردم عزادار کرمان با حضور در مقابل حسینیه سردار سلیمانی در کرمان، خواستار گرفتن انتقام خون این مجاهد بزرگ شدند، مراسم گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی در حسینیه ثارالله سپاه نیز با حضور استاندار و فرمانده سپاه استان و مردم شهیدپرور کرمان نیز برگزار شد.

همچنین کرمانی‌ها در سوگ شهادت سردار سپهبد، شهید «حاج قاسم سلیمانی» در بیت الزهرای کرمان حضور یافتند و در سوگ این سردار سرافراز اسلام اشک ماتم ریختند.

سردار قلب‌ها آسمانی شد

لغو تمام رویداد‌های خبری

تمام ادارات و ارگان‌های استان کرمان برنامه‌های مهم خود را به دلیل این مصیبت بزرگ لغو کردند، بدین ترتیب تمام رویداد‌های خبری اعم از ورزشی، فرهنگی، علمی و... در کرمان لغو شد.

سردار قلب‌ها آسمانی شد

زادگاه سردار سلیمانی سیاه پوش شد

در پی این عروج ملکوتی، روستای قنات ملک رابر، زادگاه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سیاه پوش شد.

سردار قلب‌ها آسمانی شد

خروش انقلابی کرمانی‌ها پس از شهادت سردار سلیمانی فرزند خلف کرمان

مصلی کرمان امروز مملو از جمعیتی بود که در سوگ سردار دل‌ها می‌گریست.

کرمانی‌ها بعد از نماز روحبخش جمعه در سراسر این استان، در تظاهرات ضدآمریکایی ـ صهیونیستی یاد و خاطره سردار سلیمانی را گرامی داشتند، راهپیمایی گسترده مردم کرمان با حضور میلیون‌ها شرکت کننده از پیر و جوان گرفته تا کوچک و بزرگ برای تجلیل از شهید سرافراز جهان اسلام «حاج قاسم سلیمانی» کمترین کاری بود که از دست مردم دیار کریمان بر می‌آمد.

سردار قلب‌ها آسمانی شد

راهپیمایان کرمانی پس از نمازجمعه فریاد "عزا عزاست امروز" و "مرگ بر آمریکا" سردادند.

آری، امروز کرمان همه بودند، ولی سردار نه، این دیار باور نمی‌کند که دیگر سردارش را نخواهد دید، سرداری که یک جهان امروز در فراقش می‌گرید.

بی شک از هر قطره خون سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» از دیار کریمان سردار سلیمانی هایی بارور خواهد شد که بار دیگر استان کرمان، مهد شهیدان بزرگ، همچنان به خود ببالد.

کرمان در سوگ و ماتم/سردار قلب‌ها آسمانی شد

انتهای پیام/ب

گزارش از: مریم سادات بهادر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بندرعباس =قلعه گنج ناصرآباد محله نودژیها
۲۰:۳۵ ۱۳ دی ۱۳۹۸
السلام علیک یا اباعبدالله شهادت سردار سلیمانی رابه همه ای مسلمانان جهان بخصوصی ایرانی ها تسلیت عرض میکنم دشمنان آماده انتقام سخت باشند