بودجه سال ۹۹ استان همدان با اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان بررسی شد.

بررسی بودجه  ۵ هزار میلیارد تومانی همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، در ابتدای شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان کلیات قانون بودجه ۹۹ و تبصره‌های ۲۱ گانه قانون بودجه تشریح شد، تا مدیران دستگاه‌های مختلف دخل و خرجشان را بهتر تنظیم کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان در این نشست گفت: در بودجه ۹۹ دیگر اتکا به فروش نفت وجود ندارد و از آنجا که ۸۵ درصد اعتبارات مرکزی است آوردن بودجه همت و تلاش مدیران را می‌طلبد.

صیدایی همچنین درباره ردیف‌های بودجه استان همدان گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی خاص، ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبارات هزینه و دیگر ابعاد، ۳ هزار میلیارد تومان اعتبارات دولت به دستگاه‌های مختلف است و هزار میلیارد تومان هم خودمان باید کسب درآمد داشته باشیم.

پورمجاهد، معاون اقتصادی استاندار هم با تاکید بر توسعه زیرساخت‌هایی مانند گردشگری، کشاورزی و تولید گفت: مدل تحلیلی - هزینه فایده ما تغییر خواهد کرد.

دستورالعمل بعدی شورای برنامه ریزی و توسعه که با ستاد اقتصاد مقاومتی ترکیب شده بود، توزیع مانده اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور به تفکیک شهرستان‌ها بود.

همچنین کمیته علم و فناوری ستاد اقتصاد مقاومتی هم توضیح داد که از ۵۸ طرح ارائه شده به این کمیته ۲۸ طرح تایید شده است که بومی سازی تولید پارچه و دیافراگم کنتور گاز، تولید ایمپلنت‌های دندان، تولید تجهیزات نوین آبیاری، تولید کامپاند‌ها و مستریج‌های پلیمری ویژه خودرویی و لوازم خانگی از جمله آنهاست.

نمایندگان مردم استان همدان در مجلس شورای اسلامی هم بر همکاری بیشتر با مدیران دستگاه‌ها برای جذب اعتبارات ملی تاکید کردند.

در پایان این نشست استاندار همدان گفت: ۵۰ روز به انتخابات مانده و هدف ما برگزاری انتخاباتی رقابتی، سالم با مشارکت حداکثری است.

شاهرخی افزود: ۲۵ هزار نفر مسئول اجرای انتخابات هستند که باید مراقب رفتار خود باشند.

او همچنین گفت: با فروش اموال مازاد دولتی کسری بودجه را تامین می‌کنیم تا دخل و خرجمان برابر شود.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار