استاندار خوزستان از حل مشکل پروژه آبرسانی غدیر با ورود شورای تامین استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در آیین آغاز احداث تقاطع غیرهمسطح میدان دانشگاه اهواز که امروز (۱۲ دی‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در سطح کشور، پروژه‌های بسیار زیادی انجام داده و بیشترین و بزرگ‌ترین پروژه‌های آن در خوزستان اجرا شده است.

او با اشاره به طولانی شدن پروژه آبرسانی غدیر افزود: در روند اجرای این پروژه مساله‌ای ایجاد شده که امیدواریم با ورود شورای تامین خوزستان در روز‌های آینده، مشکل حل شود.

شریعتی با اشاره به برخی پروژه‌های اجرا شده از سوی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در خوزستان اظهار داشت: سد کرخه یکی از پروژه‌های اجرا شده توسط این قرارگاه است. پروژه دو خطه کردن راه‌آهن بندرامام به اندیمشک، یکی دیگر از این پروژه‌ها است که در حال انجام است و مراحل پایانی را طی می‌کند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: نقش قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در پروژه آبرسانی غدیر نیز بسیار حائز اهمیت است. درست است که اجرای این پروژه طول کشیده، اما اجرای آن توسط هیچ پیمانکاری جز قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا عملیاتی نمی‌شود. خوشبختانه این پروژه در مراحل پایانی قرار دارد.

او بیان داشت: در روند اجرای این پروژه مساله‌ای ایجاد شده که امیدواریم با ورود شورای تامین خوزستان در روز‌های آینده، مشکل حل شود. در پی آن، خط دوم آبرسانی اهواز انجام خواهد شد که با اجرای این خط، تقریبا پروژه به اتمام می‌رسد و کار‌های جزیی باقی خواهد ماند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان گفت: فعالیت بسیج سازندگی در کشت نهال در کانون‌های ریزگرد نیز نمونه‌ای از اقدامات قرارگاه سازندگی و بسیج در خوزستان است.

او افزود: پروژه‌های دیگری نیز از جمله احداث یکی از سد‌های پروژه سد بهمن‌شیر و مارد توسط این قرارگاه انجام می‌شود. این پروژه برای جلوگیری پیشروی آب شور به سمت رودخانه‌ها و از بین رفتن زمین‌های جنوب است. همه این اقدامات جزو کار‌های زیرساختی و زیربنایی است که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در خوزستان انجام می‌دهد.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی دو پروژه توسعه مخازن نفتی نیز به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا واگذار خواهد شد. همچنین فعالیت در اجرای خط لوله دو هزار به خرمشهر و آبادان یکی دیگر از اقدامات این قرارگاه است.

این مقام مسئول ادامه داد: در حوزه شهری و عمران شهری آن گونه که باید و شاید قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در خوزستان مانند شهر‌های دیگر ورود نکرده است. قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در شهر‌های دیگر، شهر را حمایت کرده و منشأ خیر شده و توسعه شهری را گسترش داده و با روش‌های مختلف، منابع مالی را تأمین کرده است.

غلامرضا شریعتی اظهار داشت: زمانی که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به منظور کار در کلان‌شهر‌ها اعلام آمادگی کرده بود، ما در اهواز استقبال چندانی نکردیم و منابع مالی را تهیه نکردیم، تا قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا امکان ورود به اهواز را داشته باشد.

او بیان کرد: اکنون قرارگاه خاتم‌الانبیا در اهواز ورود کرده است و مشاهده می‌کنیم باوجود مطالبات و مشکلاتی که دارند، به علت احساس تعهد نسبت به اهواز، در این زمینه ورود کرده‌اند. امیدواریم در این زمینه این قرارگاه در اهواز فعال و پروژه‌های بزرگی مانند تقاطع‌های غیرهمسطح که حمل و نقل شهری را روان می‌کنند، اجرا شود.

شریعتی با اشاره به توافق شهرداری اهواز با قرارگاه خاتم به منظور اجرای سه پروژه شهری و آغاز اجرای سایر کارها، گفت: اهواز از نظر زیرساخت‌های کلان‌شهری عقب‌مانده که امیدواریم با اجرای دیگر پروژه‌ها، این عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

او گفت: به لطف مقام معظم رهبری، اعتبار قابل ملاحظه‌ای برای بحث آب و فاضلاب خوزستان در نظر گرفته شده که امیدواریم در این زمینه از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا استفاده کنیم و کار با سرعت و کیفیت لازم در اهواز اجرا شود. امیدواریم کار‌های عقب‌مانده ۴۰، ۵۰ سال گذشته اهواز انجام شود و در دو سه سال آینده، رشد قابل ملاحظه‌ای در این زمینه داشته باشیم.

استاندار خوزستان اذعان داشت: برای اجرای این پروژه باید جلسات هفتگی در محل کارگاه برگزار و همکاری بین بخشی انجام شود تا پروژه در زمان مقرر پیش برود، زیرا اگر قرار است این پروژه‌ها اجرا شود، به شرط همکاری بین بخشی است. امیدواریم دو پروژه دیگر شامل میدان جمهوری و مجموعه ورزشی نیز به زودی آغاز شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار