رایگانی گفت: پوشش بیمه‌ای برای بیماران توانبخشی اجرا نمی‌شود و باعث مشکلات بسیار زیادی برای بیماران شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود رایگانی رئیس انجمن طب فیزیکی توانبخشی در بیست و سومین کنگره سالیانه انجمن طب فیزیکی و توانبخشی که در سالن همایش‌های داشنگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، گفت: با وجود مشکلات اقتصادی و مسائلی که دشمنان بر آن تاکید دارند فعالیت‌های علمی با سطح کیفی خوبی در دنیا داریم و شرکت‌های تجهیزات داخلی و خارجی در این کنگره تولیدات خود را به نمایش گذاشته‌اند.

او ادمه داد: در این کنگره مسائل و بیماری‌های مختلفی مانند اختلالات اسکلتی، عضلانی، بیماری‌های عضلانی، ام اس بررسی و افراد متخصص تجارب خود را در اختیار فارغ التحصیلان می‌گذارند.

رایگانی گفت: امروزه درد به عنوان یک علامت بیماری محسوب می‌شود و باید در خصوص درد ایجاد شده در قسمت‌های مختلف بدن این موضوع ریشه یابی شود و این کار کمک زیادی به درمان مناسب و زود هنگام می‌کند.

رئیس انجمن طب فیزیکی توانبخشی تاکید کرد: پزشکان زیادی در حوزه جراحی اعضاب نورولوژی ارتوپدی توانبخشی مباحث مختلفی را مطرح می‌کنند و در زمینه درد و روش‌های نوین درمانی و تشحیص بیماری‌های اسکلتی کارگاه‌های مختلفی در حاشیه این کنگره برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید: وابستگی ۶۰ تا ۷۰ درصدی به تجهیزات خارجی در حوزه الکتروتراپی


او افزود: پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی یکی از مشکلات امروز این حوزه مطرح می‌شود و پوشش بیمه‌ای برای بیماران توانبخشی اجرا نمی‌شود و همین موضوع باعث مسائل و مشکلات بسیار زیادی برای بیماران مبتلا به عارضه‌های مختلف توانبخشی در هنگام بستری در بیمارستان‌ها می‌کند و باید سیاست گذاران در وزارت بهداشت و بیمه سلامت در راستای ارائه خدمات بهتر همچنین در خصوص موضوع بودجه تضمین کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار